tirsdag den 22. januar 2013

En træningsøvelse

Sjovt som man har forskellige øvelser som man synes er svære og andre man synes nærmest er piv nemme.

Denne synes jeg f.eks er piv nem, men jeg ved at andre synes den strammer godt i mavsen. Måske gør jeg den forkert ? naaa... vælger at tro at jeg faktisk har temmelige gode mavemuskler gemt bag al fedtet.

Øvelsen går på at du starter med bolden mellem dine ben, hæver dine ben og tager imod bolden med dine arme. Herefter tages bolden over dit hoved samtidig med at du sænker dine ben. En alternativ maveøvelse som træner de nedre og de øvre mavemuskler.
Prøv den hvis du har en bold enten derhjemme eller nede i dit center. Måske vil du som mig synes den er nem, måske ikke. Begge dele er jo helt fair :-)


Her er en anden lille fin maveøvelse sammen med bolden.

Den kræver lidt balance og hvis det er første gang for dig, så sørg for at lave dem stille og roligt, så du koncentere dig om at udføre selve øvelsen korrekt. Den går i al sin enkelhed ud på at trække dine ben op under dig - rullende på bolden. Ligesom på billedet. :-)


 Denne er til gengæld en jeg virkelig kæmper med. Måske pga svage ankler eller bare dårlig balance ? Balancen burde nu være nogenlunde, men denne kræver virkelig al min koncentration og vilje for at kunne udføre - specielt når du udvider den med at dreje din krop så du røre med den ene hånd/fingerspidser på gulvet og den anden arm er strakt modsat. Ex højre hånd mod gulvet, venstre mod loftet.


Denne er til gengæld én jeg endnu ikke har prøvet :
Den prøver jeg lige i morgen efter min Day 7, level 1... uhh... en lille ny variant som ser en smule kompliceret ud - I like !!!

Source ang billederne : FitSugar.com

Ingen kommentarer: