fredag den 4. januar 2013

Hjemmetræning - opstart




Jeg har været lidt for god ved mig selv (eller rettere sagt slem ?? er det mon ene fremfor det andet ?) her i november / december mÃ¥ned. 
Der blev ikke tænkt så meget over om der blev indtaget lidt ekstra mad / kager og motionen toppede heller ikke lige. Det må man jo så tage med, når man så kommer "op til overfladen igen" og ser realiteterne i spejlet.
Jeg vil ikke direkte sige at jeg fortryder det, for det var sådan pga af flere ting. Ting som ændrede sig fra det ene øjeblik til det andet, men ting som jeg endnu ikke er klar til at tale om.
NÃ¥r det er sagt, sÃ¥ er der jo kun én som kan ændre pÃ¥ det spejlbillede som møder mig… nemlig MIG !
Jeg har derfor bestemt mig for at give mig selv en lille challenge. Hmm…. Faktisk tror jeg mere jeg vil omdøbe det til at kalde det ”en gulerod”, ”en ny sport” eller bare plain simpelt ”det kommer til at være pÃ¥ programmet den næste mÃ¥ned”. 

En anden lille "gulerod" :


Sikke mange forskellige navne for en lille bitte ting…. Hi hi… sÃ¥dan er jeg bare. Jeg reagere ikke super godt pÃ¥ at kalde det udfordringer for mig selv, for er der nogen som er hÃ¥rd ved mig – ja sÃ¥ er det mig selv. I stedet fungere jeg bedre hvis jeg bare siger ”sÃ¥dan er det bare, nu gør du sÃ¥dan”.
Det som skal ske er, at jeg fra mandag uge 3 har sat mig for at jeg i en mÃ¥ned frem skal følge Jillian Michael’s 30 day Shred. Det er et trænings program som varer 30 dage, hvor man følger level 1 i 10 dage, level 2 i 10 dage og naturligvis level 3 i 10 dage. 

Hvorfor ? Jo fordi hvis jeg ikke er tilfreds med hvad jeg ser, og det er min egen skyld, sÃ¥ er det vel ogsÃ¥ op til mig i det mindste at forsøge at gøre noget anderledes. Det er et program som er 30 min træning derhjemme. Mange af øvelserne er uden tilbehør og dem pÃ¥ level 1 kan jeg i hvert fald lave med en bog som erstatning for hÃ¥ndvægte. SÃ¥ det burde jo være til at overkomme og om ikke andet sÃ¥ er det i sølle 30 dage. Det er da 30 dage jeg godt kan ”undvære” pÃ¥ mig selv… og nej de skal ikke fejres med en god middag ude – det ville jo ligesom bringe det hele i vasken. Nok bare et skulderklap til mig selv og en god fornemmelse. Det bedste vil være hvis jeg stÃ¥r efter 30 dage og kan se forandringer pÃ¥ min krop, pÃ¥ mÃ¥lebÃ¥ndet og evt gerne pÃ¥ vægten. Jeg vil forsøge at se en smule mere trænet ud. Mere tonet. Jeg er ikke overvægtig, jeg er ikke klam, grim eller andre ting som folk mÃ¥ske synes om dem selv (ha ha .. det tænker jeg heldigvis heller ikke om mig selv), men jeg er heller ik super tilfreds nÃ¥r jeg forsøger at skrue mig ned i mine str 36 skindbukser og der viser sig en pæn topmave over kanten. Ej det er bare ik charmerende i længden.. hurra for løse bluser, men er det sÃ¥ det værd at hoppe i en str 36 ? Nej vel.. nu er bukserne jo ikke ligefrem nye, jeg er super glad for dem og det ville sgu være splid at smide dem ud. SÃ¥ der er efterhÃ¥nden en del som taler for at jeg skal give det et forsøg. 

”Uge 3 – hvorfor først fra uge 3?” tænker du mÃ¥ske. Tjo af den simple Ã¥rsag, at jeg skal nyde uge 2 i Frankrig og med sne under fusserne. Der ved jeg at træning ikke kommer til at stÃ¥ pÃ¥ min prioriterings liste og jeg vil NYDE at fÃ¥ masser af luft, sol (forhÃ¥bentlig), kærlighed, motion, sne, god mad og gode vine.
NÃ¥ men jeg kommer til at lave et indlæg med hvad jeg synes om det, status pÃ¥ hvordan det gÃ¥r og et lille indlæg om hvilke øvelser jeg synes bedst om. 

Mere følger !! Men jeg er for en gang skyld top motiveret ! 
Hurra for youtube og pinterest samt andre blogs - de er alle med til at holde motivationen oppe !!!

Ved godt jeg har talt om løb tidligere og at jeg gerne ville i gang mere med det, men det er bare ik helt sÃ¥ motiverende at nÃ¥r man fÃ¥r mini skader. MÃ¥ske igen til sommer.... nu prøver vi lige noget andet først. 
PÃ¥ med træningstøjet og igang med øvelserne. Billedet er fra igÃ¥r hvor jeg 2 dag i træk var flittig pÃ¥ stuegulvet. Planlægger umiddelbart ogsÃ¥ at gøre det i aften, men vi har vist en temmelig travl aften, da vi skal pakke til ferien i morgen. 
Godt lørdag så er ledig til 1 times træning :-)

Ingen kommentarer: