mandag den 21. januar 2013

Day 5 overstået...halvejs på level 1

Sikke en dejlig aktiv weekend jeg alligevel endte med at have trods sønnen havde feber... Plus vi bare generelt havde en skøn weekend :-)

Lørdag var jeg som sagt ude og ride (tjek, motion), men eftersom det jo var minus 6 grader så var jeg gennemkold da jeg kom hjem. Heldigvis havde jeg lidt forudset dette, så skyndte mig at hoppe direkte i trænings tøjet og igang med dagens træning.
Dermed fik jeg hurtig varmen, hvilket jo var en fed måde at varme kroppen op på igen fremfor at stå længe under bruseren. Det er jo skønt under en varm bruser, men der går bare rigtig lang tid synes jeg, når man er gennemkold.

Søndag var sønnen feberfri så han havde en legekammerat ovre. Der har ikke været så mange hjemme endnu og lege, men igår gik det bare super fint. De formåede virkelig at lege godt sammen. Det var fedt at opleve. De legede uden problemer i 2,5 time og min søn sagde senere, at de overhovedet ik havde leget særlig lang tid sammen..ha ha haha... Han mente, at de næste gang skulle lege endnu meget længere tid. Det er sgu da skønt at høre! Synes dog vi hellere skulle stoppe mens legen var god og mens der var gode vibrationer i luften og så hellere lave en ny lege aftale snart igen.

Søndagen stod på rengøring og jeg kan godt sige dig at vi var flittige. Ha ha ha.. det er vi nemlig ikke normalt. Ej hvor det lyder slemt, så slemt er det ikke, men der er ingen tvivl om at rengøring hverken er min eller kærestens ynglings beskæftigelse. Ex så er det ikke hver weekend, at jeg får vasket hele køkkenet ned. I know - jeg burde nok, men synes faktisk at det er noget så kedeligt. Så meget hellere hygge med familien, have venner på besøg eller træning.
Kæresten og jeg fløj rundt i huset mens sønnen havde kammerat på værelset. Var det lige super planlægning ?? Oh yeah - I think so !

Søndag = Day5 på level 1. Fik det klaret uden problemer og var total oplagt til sprællemands øvelserne. Lørdag da jeg trænede havde jeg mega ondt i mine ankler (spørg mig ik hvordan eller hvorfor) så jeg havde nærmest smerter i anklerne når jeg skulle lave "cardio øvelserne". Det lagde lidt en dæmper på det. Dog synes jeg selv at jeg var super dygtig, da jeg trods smerter/ømhed lavede øvelserne alligevel.

(må være ærlig og indrømme at jeg desværre så nærmest ik kunne gå på mine fødder bagefter så egentlig ved jeg ikke hvor smart det var.. men træne det skulle jeg jo :-) 

Det lyserøde er mit nye stykke legetøj. Jeg bruger det til at træne arme med i stedet for de her elastikker med håndtag. De virker fint. Købte det for flere år siden i London, men aldrig rigtig kommet igang med hjemmetræningen så føles rigtig godt endelig at få det brugt.
Sjippetorvet købte jeg faktisk da jeg gik på barsel for snart 5 år siden... Jeg kan lige så godt være ærlig og sige, at det ikke blev brugt meget den gang. Jeg var simpelhen i for dårlig form til at jeg kunne sjippe uden at få mega ondt i min ankler. Dermed blev det gemt, og nu har det så fået sin storheds tid igen. Lidt optrapning hver anden trænings dag. Lidt med måde :-)

Idag er jeg øm i mine inderlår. Højst sandsynligt over min ridetur i lørdags, men skal ud og ride igen i aften. Skal prøve en ny mulig part så det er bare "med at komme op på hesten" og fuldføre.
Jeg kan dermed ikke helt beslutte mig for om jeg skal springe over idag og dermed holde hviledag eller klø på.. bum bum.
Forhåbentlig ved jeg det senere. I morgen skal jeg nemlig også prøve en ny hest, så der ser det heller ik ud til at jeg får gjort meget træning hvis jeg er øm idag.. hvordan vil jeg så ik være i morgen?
Ellers er det faktisk eneste muskel jeg synes jeg er øm i. Ikke engang mavemusklerne eller armene.

Juhuu... endelig fået bestilt vægte til hjemmebrug. Et sæt på 2 kg og et på 5 kg. Bliver nød til at have dem til level 2 & level 3. Jeg har hørt en fugl synge om, at man skal lave jumping jacks inkl vægte.. puhh lyder som en skøn udfordring :-)

Ingen kommentarer: