fredag den 14. februar 2014

Bidt af en smoothie ....

Aner ik hvorfor, men skønt er det !!

Jeg har de sidste par uger haft temmelig meget lyst til smoothies (og meget gerne hjemmelavede juice, men ejer endnu ikke en juicer.. står forresten på min ønskeliste). Hvorfor har jeg ikke lige regnet ud endnu, men er det ikke også fyldstændig ligegyldigt ? Jeg mener - skal man have en grund til at være hungrende efter smoothies?
Det er da altid noget at jeg ikke er hungrende efter slik, kager, chokolade og chips :-)

Jo jeg får også lyst til chokolade - jeg er jo kun menneske !!!

Sendte kæresten i byen for at handle ind til min smoothie mani.... Så jeg har lidt at afprøve nye opskrifter udfra. Uhm glæder mig allerede.

I de næste par dage kommer jeg til at teste smoothies med ananas, ingerfær, spinat, rødbeder, gulerødder, banan, jordbær, hindbær, hørfrø, chiafrø, soyamælk (eller mandel mælk), appelsin & græsk yogurt.
Altså ikke alle sammen på én gang !!! he he.. men mon ikke der nok skal komme nogle gode nogle ud af dem? Det er helt klart værd at prøve :-)



Billedet lige ovenfor er fra idag hvor den bestod af frosne hindbær, 1 skive ananas, 1 banan & et skvat rismælk. Dejligt ! Jeg målte ikke hvor meget rismælk jeg hældte i, men tror jeg bruger en lille smule mere næste gang for at få den lidt tyndere. Det gik dog på ingen måde udover smagen, at den måske var en smule tykkere end jeg havde planlagt :-)

I eftermiddag / frokost prøver jeg en ny variant - denne gang med et par gulerødder og måske lidt spinat når nu vi alligevel er ved frokost tid. Det skal nok blive godt.
Idag skinner solen, det er en skyfri himmel og jeg skal med mindstemanden på skovbrugsmuseum. Det er lige noget for ham - man er jo ikke dreng for ingenting vel ? :)
Afsted med os ud i det gode vejr.. .

God weekend til dig derude - håber du har planlagt en god én af slagsen

Ingen kommentarer: