fredag den 7. februar 2014

Fredag ... hvem stjal min uge ?

Ved ikke med jer, men der var nogen som stjal min uge. Den vil jeg have tilbage !!! he he...

Ej jeg synes bare at den er fløjet afsted og vi har nu igen ramt fredag og en dejlig weekend venter forude.

Igår fik jeg ENDELIG trænet (I know - jeg har snakket om det 117 gange, men igår var faktisk dagen hvor det rent faktisk skete!! juhuuuu ).
Nøj hvor var det skønt. Dejligt at føle, at man endelig har lidt energi igen. Jeg havde jo gået og håbet på at det ville komme tilbage, men jeg havde nok forventet at det kom noget før :-)


Jeg startede på crosstrainere som ren opvarmning og det var maven ik super glad for. Jeg var ihvertfald nød til at sætte tempoet en del ned, så jeg må lige i tænke box for andre muligheder for at varme kroppen op inden man går igang med vægtene.
Derudover tog jeg med vilje lettere vægte end sidst jeg trænede. Både pga baby situationen men også fordi jeg jo faktisk ik har fået styrketrænet i 100 år.
Ingen grund til at få skader første gang man er igang igen :-)

Jeg er dog ikke øm idag, så jeg vil forsøge mig med lidt tungere næste gang, men måske ikke helt på samme niveau som da jeg trænede mere regelmæssigt.

Her er hvad jeg lavede :

5 min crosstrainer (let niveau)

3 x 10 cable pulldown / standing lat pushdown (30 kg)

3 x 8 Leg extensions (25 kg)

3 x 10 Wide grib lat pull down (25 kg)

3 x 10 Crest press (i maskine) (20 kg)

3 x 20 Reverse lunge med bicep curls (3 kg håndvægte)

3 x 10 Squat overheads dumbbell press (5 kg håndvægte)

3 x 10 Bicep curls (5 kg håndvægte)

3 x 8 Dumbbell lateral raise (3 kg håndvægte)

3 x 10 One arm rear delt cable lateral raise (10 kg)



Vægt skive 10 kg - 3*20 rep (dette er en jeg selv har "fundet på" så aner ik hvad den kaldes. Du stiller dig med en vægtskive foran dig, løfter op halvvejs over hovedet og derefter fra side til side hvor du, mens du skifter side, løfter den ned og op. Tro mig - den træner på dine arme, ryg og mave muller)

Ca 20 mavebøjninger, men det kunne mavsen sjovt nok ikke lide, så måtte lige tage en god lang pause derefter for lige at få den til at slappe af. Note til selv : drop evt mavebøjninger fra nu af :-)

Sluttede af med lidt Bird dog (diagonalt løft) & bækkenbunds træning (se billede. Hæv og sænk din numse). Tja begge dele jo temmelig relevante når man har en baby i mavsen :-)

Source for billedet : www.youtube.com

Da jeg ikke havde noget puls træning inde over, var det også begrænset for hvor svedig jeg nåede at blive. Jeg fik da pulsen op enkelte gange, men jo slet ikke samme som ved tidligere træninger. Som sagt, så var maven ik så super glad for når jeg bevægede mig for hurtigt, så jeg vil hellere acceptere det og så i stedet stadig få en god træning ud af det. 

Jeg glemte mit puls ur, så aner intet om hvordan jeg forbrændte på "turen", men jeg var bare glad for at komme igang igen !!

I aften har kæresten invitere mig ud og spise - halli hallo.. spørg mig lige om jeg glæder mig til det !! 

Ha en skøn fredag - det er jo weekend lige rundt om hjørnet 


Ingen kommentarer: