torsdag den 13. februar 2014

Kan man få nok af kanelsnegle ????

Juhuuu... endnu en ting på ønskelisten kan nu tjekkes af ! Oh yes... :-) Vi fik booket rejse til Egypten i marts måned. Åhh det bliver så skønt.
Jeg har faktisk aldrig været i Egypten før, så det bliver også lidt spændende at se/opleve, men det kommer nok til at være begrænset for hvor meget vi kommer til at se.
Et eller andet sted er det ligegyldigt pt - det eneste som betyder noget, er at vi skal afsted !

Nøj hvor det bliver godt :-)

Kæresten proklamerede også allerede i denne uge, at han så lige måtte se at få spillet lidt mere tennis, så han kunne blive strammet op inden afrejse. Tja jeg kan jo ik lige sige det samme. Jeg har ingen mulighed for at stramme noget op what so ever. Det bliver 1. gang jeg prøver det ! Men mon ikke det er meget sundt? Jeg mener - ofte er det jo det man gør. Træner ekstra meget og forsøger i al iver at blive "fin" til rejsen og bikini dagene ikke sandt? Jeg er da normalt også en af dem, det vil jeg da ikke lægge skjul på. Denne gang føles det bare en smule meningsløst (ik som i "hvor er livet dog meningsløst"), eftersom jeg kommer til at tage på måned efter måned og det er helt indtil juli måned 2014.

Derfor skal jeg da nok rokke min bikini og istedet for at flashe en stram mave (ha ha.. som om jeg ejede det inden ... fnis men jo den var mindre end nu), så kommer jeg i stedet til at flashe 1 stk hule. Hulebeboeren har det vist helt fint på nuværende tidspunkt og jeg er så småt begyndt at mærke noget. Jeg er i uge 18 nu, så faktisk snart halvvejs.. :-o Shit tiden gik fra at gå laaaaangsomt til at suse afsted. Fra min nakkefolds scaning til nu synes jeg bare at ugerne stryger derudaf, men det kan skyldes at jeg ik længere er nervøs for om noget skulle gå galt, blandet sammen med at vi jo får længere og længere dage, hvilket altid får tiden til at flyve afsted.

Denne uge kommer kun til at inkludere lidt hjemmetræning her i løbet af weekenden (børne uge) og jeg er ved at affinde mig med det mentalt. Det har taget lidt tid at måtte erkende, at det overskud jeg var overbevist om at jeg besad ikke lige var så realistisk i virkeligheden.

Jeg har jo hele tiden haft den holdning (og har det stadig) at man skal lytte til sin krop om hvad den fortæller dig. Hvis du skal have det bedst med dig selv så er du nød til at lytte og ik bare ignorere de signaler som den sender dig. I mit tilfælde har kroppen sagt "pause / slap af.. du er træt.. du behøver at bruge en time på sofaen fremfor at træne", mens min hjerne mange gange har sagt "du BØR træne. Du SKAL træne for det skal man selvom man er gravid!".

Tja.. jeg æder stadig ik som en hest, men forventer at kommer til at tage omkring de 15 kg på (havde da gerne set at det stoppede ved 10 kg, men kender min krop og sind godt nok til at vide at hvis jeg drømmer om det, så bliver det ik sådan).
15 kg er stadig indenfor normalen og jeg var normalvægtig før, så med mindre jeg bliver angrebet af en vandmand (dvs anlægger en hulens masse væske i kroppen), så vil jeg tro at jeg holder mig under de 15 kg :-)

Uhm igår var hygge dag med sønnen da jeg havde den største lyst til hjemmebagte kanelsnegle.
Jeg tror weekenden inkludere en ny portion måske (i mindre størrelse), men med enkelte ting som erstattes med lidt "sundere" versioner, som ex revet æble med kanel som fyld i stedet for versionen igår som var med sukker, smør og kanel. Godt smager de dog og så er det bare med at nyde dem !!!



Dette er den lidt mere tradionelle version. Herunder billeder fra min sidste "sunde" portion som indeholdte grovere mel og æble/kanel og ingen alm sukker (brugte stevia) samt smør.





Begge varianter smager kanon. Som du kan se på billedet ovenfor var der nogle i den "sunde" portion som fik en klat flormelis/glasur.... så ha ha.. det sukker der ik var i dem kom på efterfølgende. Hvor ironisk hva? Fnis.. 










Ingen kommentarer: