tirsdag den 18. februar 2014

Øv altså...

Jeg havde jo "store" planer om at få trænet her i weekenden, men kroppen ville åbenbart anderledes. Ihvertfald "brokkede" den sig med en hel del plukveer fra torsdag og faktisk helt indtil søndag, så træningen måtte droppes.

Det at få plukveer må man gerne få og nogle får skam også helt uden at bemærke det. Andre - ligesom mig - får en hel del som desværre ikke går lige ubemærket hen :( Æv siger jeg bare.

Eftersom jeg fik en del UDEN at lave noget motion og dermed uden at have fremprovokeret det, så følte jeg ikke lige trang til at træne og risikere at få dem til eskalere yderligere. No no..
Jeg har jo været det hele igennem en gang tidligere, men dengang ignorerede jeg bare stortset alle signaler og lod dem være som de var.
Denne gang er jeg en del mere opmærksom og det var da også kun fordi, at jeg den ene nat havde én som varede i 15 min (det er altså længe når man IKKE føder). Så et lille ring til hospitalet måtte til og svaret var klart : hold dig i ro i 24 timer og se om der er en forskel.
Yep - klar forskel.. ro = ingen nævneværdige plukveer.

Tja... så kan man jo konkludere, at jeg nok bare er mere aktiv og rører mig en del mere end jeg bemærker, men at have en søn i huset på 5 år giver altså arbejde. Der får man ikke lov til at sidde ned ret længe af gangen. Det må jeg jo forsøge at være mere obs på her resten af tiden og faktisk lytte bedre til kroppen.
Derudover så sagde hospitalet, at nogle er mere plaget mere af det end andre og har man haft "ting" (som ex bækkenløsning, plukveer, svangerskabsforgiftning osv) i første graviditet så er sandsynligheden for at du får det 2 gang ret stor og endda ofte tidligere i graviditeten og stort set altid forværret. Tak tak.. vi takker...
Lorte plukveer - lorte krop !! Der er så mange som ser det som en kærkomme undskyldning (det at være gravid) for så virkelig ikke at behøve at røre sig, og der er dem som bare kan gøre hvad de gjorde inden uden problemer. Så er der mig... som gerne VIL røre mig, men hvor min krop åbenbart i længere tid af gangen ik kan klare både at skulle producere baby og tage vare på mig. Det er da belastende.. hmm...

Men men.. jeg giver ik helt op. Jeg har en plan om at give den ro nu (jeg droppede ridning mandag og forsøger mig så med lidt onsdag) for så at forhåbentlig kunne træne lidt styrketræning stadig. Sålænge det ikke involvere at jeg bevæger mig for meget rundt, så går det fint. Jeg har ik erfaret at en øget puls giver problemer, men når jeg går/bevæger "underkroppen" (som ex løb, gå, hop, rejse mig hele tiden) så strammer maven op.

Weekenden var dog ikke helt spildt eller indtaget på langs. Sønnen og jeg brugte 3 timer på en fed naturlegeplads og råhyggede os med bål, lidt guldkarameller og kaffe. Han stod for al legen og klatren - jeg sørgede for at være inaktiv mht maven. Jeg glæder mig allerede til han er større (omkring de 8-10 år), så vi kan overnatte i sådan et shelter. Det ville være max fedt !!

 Er du til udendørs aktiviteter?

Jeg ved ikke om det er mine spejder dage fra barn af, eller om det bare er det med at naturen er et af de fedeste steder at være, som gør at jeg bare elsker det. Jeg har altid været fan af land og luft og altid drømt om at bo på en bondegård, naturligvis med en masse heste også! Jeg er ik fan af byen selvom jeg mere eller mindre hele mit liv har boet der. Måske er det det der med, at når man ik har det så sukker man efter det ? Jeg har ihvertfal altid som barn drømt om enten bondegård eller villa. Et rækkehus kunne endda gå an :-) Men vi har altid boet i lejlighed på 2 sal, så da jeg endelig flyttede i hus (rækkehus) for 2 år siden, var det noget af det fedeste. På et tidspunkt udvider jeg drømmen til en villa, men for nu er det fint. Vi har mulighed for at gå ud i vores lille bitte have og bare dét er bedre end en fælles gård.
Hellere bo som jeg bor nu med lidt langt til byen end alverdens cafeer rundt om hjørnet. Jeg har alligevel aldrig brugt dem særlig meget. Det koster jo en bondegård bare for en kop halvdårlig caffelatte. Adddd...


Ingen kommentarer: