fredag den 14. februar 2014

Valentine's Day - Sunde forslag på dejlige "syndere" - REPOST !!! Happy Valentine

Idag er det Valentine's Day.

Vi fejre den ikke hjemme hos os i aften. Mest fordi kæresten synes det er noget opreklameret noget.. ha ha ha.. gør de fleste mænd ik det ?
Hvis jeg har overskud senere så tror jeg at jeg laver mandelklatterne - de er nemme og kræver ik alverdens ingredienser og så kan man jo altid smide dem i hovedet på kæresten når han ik opfører sig ordenligt ik ?? ha ha ha.. ej sådan er jeg ik, men så det lige for mig som en sjov tegneserie for mit indre blik. Jeg er ingen ond kæresten og jeg smider ikke med tingene eller slår eller finder på andre lidt crazy ting, men tanken synes jeg var sjov :-)

Men bare fordi vi ikke holder Valentines dag idag behøver jo ik at betyde at I ikke kan. Her er lidt ideer til sunde lækre opskrifter på lidt "synde mad" til i aften.


Her er et par ideer :

  • Chokolade Fondue. Brug 80% chokolade og dyp dine jordbær i den varme chokolade sovs. Uhmmm... Bliver da ikke mere syndigt end det... 

 Billede kopieret via Familiejournal.dk

  • Hindbær/jordbær champagne. Man kan få det i light udgave som hedder "Zero Dosage" som indeholder omkring 65 cal pr glas (alm indeholder ca 90 cal). Smid et par frosne bær i og Vupti - farverig, frisk og en lettere udgave. 
Billede fra Fitsugar.com 
  • Chokolade "klatter". 80% chokolade, mandler og kokosflager. 
Billede fra Fitsugar.com
  •  Dadel kugler - blend dadler (uden sten), abrikoser, mandelmel, olie, vand, kakao pulver eller lakridspulver sammen. Sæt dem køligt i mindst 1 time. Rul dem til små hapsere og rul dem evt i kokosflager, kakao eller lakridspulver. 
 
 Billedet er mit eget - hjemmelavet dadelkugler med lakridspulver

  • Dobbelt chokolade protein muffins - se opskrift under "opskrifter". Køb røde/lyserøde servietter, klip et hjerte ud og stil muffinen på det, server evt med en lille klat "tilbehør" på toppen. 
"Tilbehør" :  skyr/frosne jordbær/frosne blåbær/vanilie ekstrakt/kokosmel/yogurt naturel som er blendet sammen. 


  •  Protein chokolade kage.
 

  • Frosen Banan is med chokolade, Frys en banan (som er skrællet og skåret i små stykker INDEN frysning), blend sammen med choko protein pulver og skyr/yogurt naturel. Pynt evt med lidt frisk frugt på toppen. Serv straks

 Var der mon nogen af disse forslag du kunne finde på at lave i aften ? Eller har du allerede planlagt noget andet ? 
Har du gode opskrifter eller andre syndige ideer - så del gerne. 

Happy Valentine's Day !! 


  

Ingen kommentarer: