fredag den 26. juli 2013

Min holdning til ..... Del 1

Flad mave, store muskler, markeret arme.. men mest af alt flad mave...  Nøj hvor jeg synes det vrimler med (flotte) flade maver på div blogs pt.
Misundelig ? tjo.. nok lidt, men så alligevel ik, for jeg er jo nød til at være realistisk - min mave er ikke flad. Den er heller ik stor og jeg har heller ingen strækmærker, men flad som i på-vej-til-at-være 6 pack... det er den ikke.

Nogle gange tænker jeg meget over det, andre gange gør jeg ikke. Jeg er lige som alle jer andre - jeg kommer også til at sammenligne mig med andre og tænke dumme tanker som "øv, hvorfor har jeg ikke sådan en fin mave" "det ville være fedt hvis det var mig som kunne tage et mave billede". Eller "ej hvor har jeg bare f... lang vej endnu og gad vide om jeg nogensinde får sådan en flot markeret mave".

Jeg kan dog heller ikke lade være med at huske mig selv på, at jeg IKKE er 19-20 år gammel og mit stofskifte har ændret sig. Nej jeg kan ikke skyde skylden på mit stofskifte for at jeg ser ud som jeg gør, og nej jeg kan heller ikke skyde skylden på, at jeg har fået et barn... MEN.... da jeg var 19-20 år og ikke havde født et barn, var mit stofskifte faktisk anderledes og jo kroppen så også anderledes ud (man bliver ældre, tingene ændre sig, kroppen ændre sig og det kan tage lidt længere tid at få tonet kroppen end som yngre). Jeg rørte mig ikke meget mindre end jeg gør nu (da red jeg gerne 3 gange om ugen og lavede ik så meget andet sport. Jo måske lidt rulleskøjter engang i ml, men jeg var jo en del i byen så helt sund og uden alkohol var jeg ikke).

Kan jeg så følge med alle de andre blogs som er skrevet at unge, tynde, sunde, kreative og smukke bloggere ? I hope so... Det er et forsøg jeg gerne vil gøre, men jeg vil jo helst ik tabe mig selv i processen.

Danica - Fit4livin skrev et par super fine indlæg her forleden dag hvor hun bla satte spørgsmålstegn ved det om vi er på vej ud i en ny usund trend mht overtræning og værende ekstremt sund. Om hvorfor det ikke bare er acceptabelt, at man IKKE træner min 5 gange om ugen og hvorfor man via Instagram bliver bombaderet med opdateringer fra folk omkring deres mega ekstreme sunde livsstil.

Åhh... det var et skønt indlæg - og ramte så meget plet på hvad vi vist er mange som går og tænker over.
  • Hvorfor skal man undskylde sig mht om hvor meget man har trænet - eller rettere sagt ikke fået trænet ? 
  • Hvorfor have dårlig samvittighed hvis man 2 dage i træk har guflet på en sommer is?
  • Hvorfor føle skam / dårlig selvfølelse når man ser sin egen mave kontra alverdens bloggers maver / eller billeder fra pinterest/instagram/tumblr ?
  • Er det meningen med livet at man skal føle sig små skyldig hvis man "ikke er som de andre" i blog verden / instagram / tumblr ? 
Det korte svar på dette er : NEJ, det skal du ikke !!! 

Jeg er min egen største kritiker. I know it! Jeg er temmelig sikker på at hvis vi satte os ned og lavede en liste over negative ting ved mig, så ville jeg klart kunne finde flest! Men HALLO... Come on girl :-) Det er jo ikke det som vi skal... Nej listen skal handle om alle de dejlige, skønne, "fede", sjove og fantastiske ting jeg indeholde (som vi alle indeholder).

Når det så er sagt, så skal alle vi kvinder altså til stadig at blive bedre til at elske os selv. For pokke da !! Jeg kan ikke gå i front for jeg har ikke altid elsket mig selv. Jeg arbejder stadig på sagen, men selvom jeg arbejder og forsøger at gøre noget ved det, så ved jeg at der stadig findes alt alt for mange derude som har det ligesom mig. At vi skal blive bedre til at lide hvad vi ser i spejlet, til at acceptere at det vi gør (om det så inkl koldskål morgen-middag-aften, kun får trænet 1 gang om ugen

En anden ting som ligger mig på sinde er når jeg kan se at der er folk som falder fra som følger på Bloglovin (jo jeg går ind engang i mellem og kigger..). Jeg kan ikke lade være med at tænke "gad vide om det er fordi jeg ikke poster nok indlæg af træning, flad mave, sunde opskrifter osv???". 
Det er jo sindsygt ik? Jeg vælger i stedet at forsøge, at være realistisk og tænke "dem som hopper fra er folk som ikke synes om hvad de læser. Det kan være min skrivestil, mine manglende kommaer eller kommafejl, selve indholdet osv."
Hvad vil jeg gøre ved det ? Ingenting... jo måske forsøge at blive bedre til at sætte kommaer. Min skrivestil kan jeg ikke lave om på (vil heller ik). Mht indlæg - jeg skriver / poster ALTID hvad jeg tænker i øjeblikket om det enkelte indlæg. Jeg bliver inspireret af meget af det jeg ser på nettet, som stort set altid sætter nogle tanker igang i mit lille kaos hovede. 
Jeg kan dermed ikke lade være med at komme med min holdning / kommentar til det. Måske burde jeg ?? 

Hvad synes du? For at være ærlig - og det er jeg jo 99% af tiden, så ville det glæde mit lille hjerte ENORMT meget hvis der kom lidt kommentarer fra jer læsere. Jeg kan sagtens forstå at man ikke altid svarer - det gør jeg heller ik altid på de indlæg jeg læser, men faktisk forsøger jeg tit at komme med en kommentar, for det er utrolig givende for bloggeren at læse et feedback, en kommentar, ris / ros osv. 

To be continued...


Ingen kommentarer: