fredag den 5. juli 2013

Livsbekræftende udover alle grænser

Nick Vujicic - har du set hans video på Youtube?

Er du taknemmelig for dit liv? For det du har opnået? Er du glad for at være den du er ? Glad for at være i live?

Hvis ikke så tjek den lige ud her : http://www.youtube.com/watch?v=XKTg_INHgpc

Han siger det "Det er skræmmende hvor mange piger der lider af en spiseforstyrrelse. Det er skræmmende hvor mange som er lede og kede af deres liv. Det er skræmmende hvor mange som ikke synes de er noget værd"...."Det er en løgn at tro du ikke er god nok. Det er en løgn at tro at du ikke er noget værd"...

Jeg er enig !!!

Måske er det fordi jeg er mor, at sådan en video som denne rører mig endnu mere, men jeg tror nu at hans livskraft rører os alle på en eller anden måde.

I hans lange video (du kan se den her : http://www.youtube.com/watch?v=dGbZcTD6h24) taler han om "hear the heart" hvor han meget rammende siger, at din egen mening om dig selv ofte bliver dannet ud fra hvad andre synes om dig. Hvordan andre synes du ser ud. Hvis du igen og igen hører "du er fed, du er fed", vil det med garanti ende med at du selv synes det, for det er jo hvad du har fået af vide. Han nævner at man uden tvivl vil fejle, at man vil falde og det hele handler om, at selvom du fejler eller "falder" så handler det om at komme op igen.
Så længe du forsøger og ikke giver op, vil der altid være en chance for at du lykkes. Der vil altid være håb, sålænge du ikke giver op!!
Det er ikke jordens undergang at fejle eller "falde i". Det handler om hvordan du kommer ud af det igen. Hvordan du kommer videre.

Det handler om hvordan du slutter STÆRK. Her menes der ikke kun hvordan du slutter stærk som i muskel stærk, men MENTALT stærkt.

Det er mentalt. Du vælger selv at styre din mentale tankegang. Vi kan ALLE tænke "det kan jeg ikke", men det kræver ikke særlig meget at tænke negativt. Det som viser styrke er, at kunne tænke positivt. Ikke kun gå rundt og være glad, men være taknemmelig for at være den DU er.
Det handler om at tænke : Hvad kan jeg? Hvem er jeg ?

Det handler om valg...DU vælger at være den du er. Du kan enten gå rundt og være utilfreds med dit liv, dit udseende, dine venner, din familie osv. men hvis du i stedet fokusere på hvem du er, hvad du kan i stedet for alle de små ting du måske ikke kan, så vil du opdage at du kan såååå meget mere end du tror.
Prøv at lave en liste over alle de store ting & små ting som du er god til. Måske starter du med at tænke "ej men jeg kan ikke noget. Jeg er ikke god til noget" osv. men det er jo ikke sandt. Vi er alle gode til noget. Måske synes du ikke det er noget som betyder noget, men igen - det er DIG som sætter baren for hvad der har betydning for dig.
Stop med at gå rundt og sammenligne dig med andre. Hvad andre har, hvad andre kan eller hvordan andre ser ud.

Jeg vil vædde på, at de tanker IKKE vil gøre dig glad. Fokuser i stedet på de ting som er med til at gøre dig DIG !

Hvis du lader dig styre af hvad andre synes om dig, hvad du tror andre tænker om dig eller om hvad andre gør vil du ikke være tro mod dig selv.

Forleden aften kørte jeg hjem fra hesten efter en lang og travl arbejdsdag, hvor dette syn mødte mig. Jeg var nød til at stoppe og tage et billede, mens jeg faktisk samtidig tænkte "fuck hvor er jeg lykkelig lige nu".
Skægt at en solnedgang kan få sådanne tanker igang ik ? Men nogle gange handler det bare om at mærke efter hvordan man har det.
Den aften var jeg glad.. Mættet med indtryk, afstresset og havde fået brændt noget energi af på hesteryggen, men også fået clearet mit hovede. Sådan er det tit efter en tur i stalden. Nemlig at jeg kører derfra og har fået "resettet" mit humør / tankegang, at jeg kommer derfra med en indre ro.

Jeg vil anbefale dig at finde det sted/steder hvor du finder indre ro (det lyder så flot ik? Det er ik så svært endda. Du har med garanti oplevet det, men måske har du bare ik bemærket det). Det er meget forskelligt hvor de steder er. Måske er det når du står under bruseren, når du har gjort rent, ordnet haven, dyrket motion, når du løber, når du sidder i bilen og hører musik, når du (som mig) er på vej hjem fra en god tur i stalden, når du ligger i sengen og småvågner eller måske et helt andet sted.
Men når du har mærket efter og har fundet det sted / eller de steder, så vil du finde ud af at der er ting her i livet som gør dig lykkelig og så f... resten !!!!

Med det sagt - rigtig god weekend. Her skal der nydes en omgang thai-take-away (med nudler... Så ja et måltid "af det jeg ikke bør spise lige nu", men 1 måltid - det gør ikke den store forskel) og et godt glas rødvin, måske endda efterfulgt af en is.. Who knows... Og nej jeg har ikke fået trænet siden i tirsdags - og ved du hvad ? Det er helt i orden...


Happy Friday !!!

Ingen kommentarer: