torsdag den 4. juli 2013

4 uger gået!

Da jeg startede tænkte jeg "pyhh 4 uger er laaaang tid. Jeg må hellere starte med bare 1 uge og så 2 uger". Da jeg så var nået forbi de 2 uger, så tænkte jeg "klart jeg skal gøre det i 4 uger".

Nu er de 4 uger så gået. Har det været nemt ? Mest til slut. Man vender jo ikke bare sine vaner fra den ene dag til den anden. Det var lidt sværrer i starten hvor hjernen kredsede en del om "alt det man ik må spise".

Det handler jo heller ik om det man ik må, men mere om hvad man vælger fra. Jeg har justeret lidt op på ex mayo, olie, nødder og andre fedtgivende ting. Det er ikke godt for kroppen at fratage den al dens fedt, så jeg har såvidt muligt ikke været fedtforskrækket.

Jeg ligger stabil fra sidste uge mht mange af de steder jeg måler mig. Faktisk er jeg gået 400 gr op i vægt, men tabt mig yderligere ½ cm i taljen. ½ cm mere på armene end sidste uge. Jeg er jo samtidig også gået op i hvor meget jeg kan tage i vægtene i min træning = flere muskler = højere vægt..

Så jeg er tilfreds med udviklingen.

Man siger jo at der går op til 12 uger før end din omverden bemærker at du har tabt dig. Jeg har været igang siden januar, så man må sige at det er lidt mere end 12 uger. Dog har det været et stille og roligt vægt tab på knap 2 kg, men taler vi cm - hold da op der er sket noget.

Jeg er 2 cm i tajlen fra hvad jeg havde sat mig af mål (og lur mig om de ik bliver justeret når de først er nået, men indtil da har det været fedt at have et "delmål"), og total har jeg fra januar 2013 til juli tabt 15 cm...

15 cm !!!!

7 cm i taljen og resten på arme, lår, bryst og hofte.

Når jeg kigger i spejlet eller for den sags skyld kigger på målebåndet, kan jeg ikke forstå at det er sandt. Når jeg holder ud til hvor jeg var tænker jeg "ej jeg må have noteret forkert. Jeg kan ik have været så stor".
Stor er jo relativt... jeg mener i fht min krop så lad være med at sammenligne dig med mig og hvad jeg siger. Jeg er bare glad for at have taget billeder undervejs som jeg kan sammenligne og se udviklingen af, for ens hjerne registrere kun hvad den ser her og nu, og vi husker ofte kun alt det positive, så vi glemmer hurtigt det som vi ikke var tilfredse med. Hurra for det kan man jo så sige.

Denne kjole er flere år gammel & den har altid siddet stramt. Selv da jeg vejede 5 kg mindre end jeg gør nu... Det er en str 36 og jo jeg synes selv det som møder mig - ser kanont ud!!! 

Kæresten har endnu engang kommenteret (positivt) på at jeg har tabt mig og mine kollegaer har nævnt det. Som en af dem sagde "du har da også tabt dig - har du ik?".. joo... hele 2 kg.. og så grinede jeg (og de andre) for det er jo ligegyldigt om hvor mange kg det er. Det handler om hvordan man har det med sin krop. Det handler om hvordan DU selv synes du ser ud og føler dig.

Det er da rart at få af vide at andre også kan se det, men det som gør mig gladest er at jeg selv kan se at maven er mere markeret, håndtagene er ved at svinde ind og jeg nyder stadig mit liv - min søn, min kærste, min familie, min mad, min rødvin på weekenderne, mine små kager,motionen osv. You get the picture. :-)

For mig handler det om at jeg husker at have mig selv med i processen. Jeg bliver stadig inspireret af at følge andre på instagram, læse andre blog indlæg og se mine egne udviklings billeder. Jeg får inspiration til træning, til at få min røv ud af døren og til hvad jeg skal lave af mad.
Derudover har jeg en sød sød kæreste, som roser mig meget for min madlavning og min stryke/træning (han synes jeg er stærk af en kvinde at være... he he.. så kan man jo ik andet end at smile sødt til ham) og en familie som også komplimentere mig meget for min madlavning.

Det er med til at holde mig motiveret alt sammen.

Hvad holder dig motiveret ?

Ingen kommentarer: