torsdag den 11. juli 2013

Onsdags træning - er pt vild med mine vægte !

Ahh... Endelig fik jeg tiden til lidt styrketræning. Jeg er blevet mega fan er styrke træning, men mest fordi jeg synes tanken om at man kan løfte lidt mere over tid, er vildt inspirerende.

Jo jeg kan også godt lide cardio, men jeg er en konkurrence minded person, så laver jeg cardio og ex løber, så er jeg ekstremt dårlig til, IKKE at forvente at min tid skal blive bedre fra gang til gang. Ex da jeg startede op med at løbe for 2 år siden - der havde jeg ALDRIG løbet før og jeg forventede af mig selv at "det klarer jeg da uden problemer. Jeg løber de 5 km på 30 min in no time".....
MEN.. sådan går det jo ik altid - man kan have nok så høje forventninger og det er kun sundt hele tiden at stile på at udvikle sig selv / gøre sig selv bedre. Bare man har realistiske mål og at man huske på at rose sig for ens proces undervejs.

Jeg løb DHL det år jeg startede op med at løb (der havde jeg løbet i ca 3-4 mdr omkring 3 gange pr uge.. ik hver uge dog) og endte med at få en samlet tid på lige omkring 32 min. Jeg var RASENDE.. men sgu på mig selv. Jeg kunne slet slet ikke nyde resten af dagen for i mit hovede så skulle jeg jo gennemfører på max 30 min.
At mange af de andre på holdet så lige fortalte at de havde løbet "super fint" og så havde mange af dem lige skåret 2-3 min af deres normale tid, så de dermed havde løbet ml 23-25 min på distancen.. Æv.. hvor jeg var gal på mig selv.
MEN... hvad kan man lærer af det ?
  1. Sæt dig realistiske mål, uden at være for blød eller hård ved dig selv - REALISTISKE !!!
  2. lær af oplevelsen (efter skuffelsen/vreden har lagt sig). Hvad fik du ud af det? Hvad skal du ændre / fokusere på til næste gang? 
  3. Kom igen ! Dvs forbedr dit resultat evt ved en ny konkurence, hjemmetræning, fælles træning (alt efter hvad det er du har deltaget i naturligvis). Kæmp for en forbedring - du kan godt.. :-)
Nå men tilbage til min træning igår. Jeg fik opvarmet 10 min på crosstraineren. Lav modstand men op med intensiteten /tempoet :-)
Derefter var det :


Squat inkl vægt stang
Rows
Wide grib lat pull down
Standing biceps curls
Dumbell Flyers
Bench press
Leg curls
+ 2 andre bryst/arm øvelser jeg ik helt ved hvad hedder. Det var ihvertfal bryst (vinger lidt også) og biceps på maskiner.

Nu er det sådan at jeg pt er VILD med at styrke træne. Ikke så meget at jeg gør det 2 gange om dagen, men jeg synes det pt er lidt (læs : en hel del) sjovere end at lave cardio træning. Nok fordi jeg generelt ikke er sååååå glad for sport om sommeren. Jeg er en person som ikke er fan af at svede om sommeren - lyder mærkeligt ik? Men det skal bare forståes som, at jeg jo i forvejen har det varmt og så når man sveder, har jeg svært ved at blive nedkølet når det så er 23 grader... men men... det er jo bare mig. Jeg ved også jeg er typen som hurtig kommer til at kede mig med at lave fitness / cardio. Jeg har endda sat mit medlemskab på standby og måske melder jeg mig endda ud... dont know yet :-)

En ting ved jeg.. lige nu er det sommer og den skal nydes - inkl både vægte, træning, strand, sand, sol, mad, is, vandmelon, kølig hvidvin, latter, venner & familie !!

Ingen kommentarer: