fredag den 12. juli 2013

Jeg er ok ! Rystet men ok..

Næste uge har jeg ferie (dog desværre kun 1 uge denne omgang..lidt mere til august) og Boy ohh boy do I need it !!!

Jeg har været små stresset de sidste par uger. Som skrevet så var jeg backup (eller rettere sagt overtog) opgaver mens min kollega var på ferie, samtidig med at vi havde gæster hele den uge OG jeg stadig passede mine sportsting.
Ugen efter var ik meget bedre. Alt for mange aftaler i løbet af ugen. Eller rettere sagt - hver dag. Det plejer heller ik at være et problem, hvis jeg husker at tage dage i ny og næ hvor jeg ingen aftaler har, så jeg lige kan "lande igen" og finde rodfæste.

Det er ikke rigtig sket denne gang.

Idag fik jeg så en lille reminder om AT TAGE DET ROLIGT... i og med jeg faktisk kørte galt med bilen i morges.
Heldigvis kun bilen som tog skade - jeg er ok, rystet men ok :-)
Jeg skulle bakke, var uopmærksom, stresset & tidspresset og kører direkte ind i en kæmpe kampesten (som ligger hjemme hos os selv for at afskræme veje, så der ikke køres over græsset). Jeg havde så meget fart på, at jeg endte OVENPÅ stenen med bagenden. Der hang den så ... Og måtte løftes af igen..

Jeg fik det største chok og brød naturligvis grædende sammen (måske ville du ikke, men når jeg får chok på den måde så reagere jeg sådan). Min kæreste var ikke nået at køre på job endnu og han kom løbende for han havde kun hørt braget og troede faktisk at jeg var kørt ind i en anden bil og var kommet slemt til skade. Pyhh.. nej kun mentalt og så bilen, men det er jo "kun" metal så det går jo. Der kom et par gutter fra firmaet på den anden side af vejen som også havde hørt braget (så ja det gav åbenbart genlyd all over) og de endte med at være 3 stk til at løfte den af stenen.

Moralen i alt dette ?? Jeg har for meget at se til og når jeg bliver små stresset /stresset så mister jeg overblikket og laver fejl.
Jo jeg kan godt håndtere at være lidt stresset hist & pist og det er også fint, men får man som sagt ik koblet af og tager tid til sig selv... ja så ender jeg i situationer som disse og hvor jeg ikke helt følelsmæssigt kan magte outcommet.


Ovenover en lidt betuttet mig med "puff" øjne, stadig lidt mentalt rystet... Jeg har dog efter morgensdagens hændelse kunne sige til mig selv "du når det du når her inden ferien. Det du ikke når - det vil også være der efter ferien" og jeg stresser nu ikke længere over om hvad jeg evt måtte have liggende til senere. Der er INGEN grund til at gå på ferie med stress i maven - det er simpelthen ik det værd og oplevelsen i morges sidder stadig lidt i mig. Det kunne være endt meget værre - jeg kunne jo have kørt galt og kommet til skade, så ro på.. ned i gear... op med hovedet og smil - for det er sommer, jeg er ok og om lidt venter der en uges ferie....

Ingen kommentarer: