tirsdag den 23. juli 2013

Ferie billeder !

I sidste uge havde jeg en af de skønneste ferier i lang tid. I sidste øjeblik blev min søn & jeg inviteret med til Bornholm af mormor & morfar. Det var jeg ikke længe om at svare "ja tak til".
Vi var afsted fra mandag eftermiddag til fredag formiddag, så vi kunne lige nå at nyde weekenden derhjemme inden det var tilbage til arbejdet.
Hvorfor var det så en af de bedre ferier? Fordi vi bare hyggede os, slappede af, tog tingene i meget afslappet tempo. Fik set noget af øen. En tur forbi Hammershus, Middelalder centret, rundkirken i Olsker, ekkodalen & en tur i stenbruddet ved Allinge.
 

Jeg kan godt se at mange pt laver indlæg ang deres ferier (mig selv inkl kan du se), men jeg kan også se at trenden endnu engang er "se hvad jeg tager med af protein pulver" & "se hvor dygtig jeg var til at løbe så og så langt" eller "hver dag var jeg nede og træne på ferien". Vi er alle forskellige, vi blogger ikke ens, og hver har ret til at blogge om det de vil. Med i mende så er min (og kun min) mening, at ferier ikke skal gå for meget op i træning (med mindre det er det som er formålet).

Danica på Fit 4 livin havde forleden et oplæg oppe, ang den her nye trend med at vi alle skal være mega sunde, poste alle vores mad billedere, vores træning og hvor meget vi får trænet osv. Jeg er selv en af dem som jo både poster mad billeder (for at andre kan få mulighed for at opleve samme lækre måltid som mig), og hvordan min trænings uge kan se ud, men jeg synes stadig at det skal være "alt med måde".
Ja ja... det er jo bare min mening. :-)

Har jeg så dårlig samvittighed over ikke at få trænet i min ferie? Næææ ..
Ville jeg ønske jeg havde fået trænet mere ? næææ...
Hvorfor ? Fordi jeg med vilje IKKE pakkede trænings tøj ned. Jeg vidste at hvis jeg gjorde det ville det stresse mig mere end være gavnligt. Jeg vidste godt at jeg nok ikke ville prioritere at stå tidligt op for at løbe mig en tur eller undersøge om der var mulige træningscentrere der (hvilket jeg dog tvivler på der var - jeg så ik et eneste).
Har jeg "ondt i røven" over dem som gør dette på deres ferier? Nej - det er helt op til den enkelte person. Hvis du har det godt med det og faktisk ville have det mere dårligt med dig selv hvis du ikke tog det med, så klart at det var den bedste løsning for dig, men husk - du skal ikke gøre det for os andre... Du skal gøre det for dig selv !!!
Og vær nu ærlig - gør du det mest for at kunne blogge om det ? I såfald ville jeg mene, at du ikke helt inderst inde gjorde det for dig selv, men mere for os andre ... :-)

Ps - jeg spiste vist is HVER dag i min ferie... og jo jeg kunne ikke lade være med at tjekke vægten da jeg kom hjem. Jeg er jo ikke meget anderledes end alle andre - men ved du hvad? Jeg dødede ikke af mine is, jeg tog ikke 5 kg på.. I stedet nød jeg dem og jeg fortryder intet! Eneste skulle være at jeg mange af dagene var lidt nødsaget til at supplere min morgenmad op med brød, når nu jeg stadig forsøger IKKE at spise brød, pasta, ris & kartofler. Dog igen - jeg overlevede... ;-)

Ingen kommentarer: