onsdag den 21. maj 2014

Grøn morgenmad - Get your greens...

Forleden lavede jeg denne grønne smoothie til morgenmad.

Den smagte ikke af grøntsager (eller ikke hvis du spørger mig), men da det er smoothie variant er den mere klumpet end en juice.

Jeg kunne sikkert godt have juicet stortset alt sammen, men jeg har altså endnu ikke haft juicet en banan (jeg kan slet ik se for mig hvordan det skal gå godt) og jeg ville hellere have en lidt mere "fast" morgenmad end bare en juice.

Du kan helt sikkert gøre den endnu mindre klumpet end min var ved at blive ved med at blende den.


Her er hvad jeg puttede i :

1 banan
1 pærer
1 æble
1 håndfuld frisk spinat
1 håndfuld broccoli (rå)
1-2 selleri stænger
vand

Derefter er det ellers bare at blende den til du synes den har den konsistens du kan lide. Hvis du godt kan lide at der er lidt stykker i og tygge på, så ville jeg tilføje en håndfuld mandler.

Altså spørger du mig, så synes jeg at selleri smagen var den som gik kraftigst igennem. Nu er jeg ikke særlig meget fan af selleri så det tror jeg at jeg vil undlade en anden gang.

Som du kan se fik jeg både til min beholder og til et kæmpe cafe glas. Jeg drak hvad der var i glasset inden jeg tog på arbejde og en stor kop kaffe og resten mens jeg var på arbejde. Jeg kunne fint holde mig mæt indtil kl 12.00 hvor vi spiser frokost.
Jeg er sikker på at jeg laver sådan en omgang igen en anden dag og om ikke andet så når jeg har født. Det er super nemt, hurtigt og velsmagende at kunne putte en håndfuld af dit og dat i blenderen og så bare blende løs for derefter at kunne tage din portion med dig.
Ex så kan jeg se for mig, at jeg stoppe disse ting i, hælder den færdige portion på glas og kan dermed sidde og amme samtidig med jeg spiser min morgenmad.. Win - win.. plus det er sundt inkl en god portion af det daglige grønne du bør indtage!!

Var det ikke noget for dig? 

Har du evt andre gode opskrifter på grønne smoothies du har lyst til at dele?

Ingen kommentarer: