fredag den 30. maj 2014

Dette års sommer ferie...

Hmm.. jeg kommer nok ikke lige til at rejse udenlands her over sommeren. Jeg aner ik engang om vi kommer over på den anden side af vandet. Det afhænger af hvad sommeren bringer mht baby og nye rutiner.
Dog var jeg jo så til gengæld "heldig" at tilbringe 1 uge i Egypten i marts måned... Nøj hvor var det skønt!!

Tag mig gerne tilbage dertil. Faktisk vil jeg gerne anbefale hotellet til andre. Det er virkelig et godt hotel og med en del muligheder.
Vi valgte et 4-stjernet (men hold lige fast for 4 stjernet i Egypten er ik nødvendigvis ensbetydende med at du smælger dig i guld figurer og ekstra ordinær service. De er stadig et ret så fattigt land så der kan findes ting som ikke fungere eller ik er færdige) hotel i Sharm El-Sheikh.
Vi rejste med Atlantis Rejser og jeg kan ik beklager over noget som helst hverken hvad angår hotel, service, rejsebureau, maden osv.

Alt i alt var den en super oplevelse.

Hotellet har nemlig også deres eget fitness rum og en del tilhørende tennisbaner, samt er du til golf ligger golf banen lige ude for døren. Mens vi var der var der en tennis turnering igang - ha ha ha.. spørg lige om kæresten synes om dette!! Han var dagligt lige ovre og lurer lidt hvilket jeg udemærket godt kan forstå eftersom han jo selv spiller tennis og er temmelig tennis interesseret.

De har 2 store kæmpe pools. Inkl 2 vandrutchebaner i den ene og en flow-flod. Du ved en med strøm hvor du jo så kan svømme mod strømme og få lidt ekstra motion/modstand. Eller du kan lade dig flyde med strømmen på din luft maddras evt.
Lige nedenfor hotellet er der det smukkeste koral hav og en lille bitte smule strand. De er ik mest kendt for at have lange sandstrande på det hotel vi valgte, men i stedet havde de jo gode pool faciliteter. Vi var desværre ikke ude og snorkle - det må blive næste gang vi besøger Egypten.

Der er "underholdning" hver aften hvilket jeg sagtens kunne have været foruden, men min søn synes det var top nice. Der var også en del aftener med mini Disco som også var et hit for de små størrelser. Man kunne sagtens melde sig til andre aktiviteter undervejs i løbet af dagen. Ex både yoga og vandarobic blev afholdt samt petanque. Nu var der ikke så mange mennesker mens vi var der, så jeg tror de var lidt begrænset med hvad de kunne lave af aktiviteter, men jeg er næsten sikker på at i højsæsonnen så er der en del mere.

Maden var buffet - vi havde valgt All inclusive pga vi ikke ville ud på restaurant hver aften med en lille størrelse hvis største styrke ikke ligefrem er at sidde stille. Der var et stort udvalg af alt muligt også meget fedt fattige retter, men jeg tror ligeså meget dette skyldes at de som sagt havde gang i en tennis turnering så en del piger var indkvarteret på hotellet, så de ved at de er nød til at have disse retter til dem.
Alle retter var jo til alle. Der var en hel del grønt så jeg var tilfreds. Hver aften kunne jeg vælge en pæn grøn salat til mit kød.
Der var frisk frugt ved siden af både morgen og aften og hvis du ville have en frugt tallerken til frokost kunne du naturligvis også vælge det.

Jeg fik ikke afprøvet deres træningsrum selvom jeg endda havde taget træningstøj med, men det var mest pga at jeg valgte at være udenfor i solen, slappe af og nyde vandet samt min familie. Men for pokker jeg synes de havde mange skønne maskiner. Uhmm...

ha ha ha... kan du mon spotte min lille "topmave" som rummer 1 stk baby?

Kommer vi dertil igen en anden gang er jeg NØD til at benytte mig af deres træningsrum - jeg synes der var rig mulighed af at lave masser forskellige øvelser. Jeg tror endda du kunne have fået en ok løbetur i området, men nu er jeg jo ikke løbefan så jeg undersøgte ikke mulighederne.

Åhh.. tag mig tilbage.. :-) he he.. eneste minus er at man skal flyve i 5 ½ time hvilket jo er forholdsvis lang tid. Eller jeg var ved at få mylder i rumpetten til sidst og ville bare gerne være fremme. Det er jo så meget individuelt fra person til person hvordan man har det med at flyve i mange timer.

Lige idag ville jeg endnu mere ønske jeg var på ferie - naboens teenage datter valgte at holde fest igår.. på en hverdag (eller for mig var det en hverdag da jegskulle på arbejde dagen efter). Uden at advare inden vel og mærke. Ikke super optimalt.
Omkring kl 24 spurgte vi pænt om de gad skrue bare en lille smule ned for musikken hvilket de skam pænt gjorde, men det resulterede bare i at festen flyttede udenfor.
Hvilket betød udenfor og lige under vores soveværelse vindue (jeg bor i rækkehus)... da kl var 2 om natten og de havde krydret festen med lidt knallert indspark, tilråb og glas som blev smadret så må jeg indrømme at min film ligesom knækkede. Jeg var ikke eneste - min kæreste havde også fået nok på daværende tidspunkt og bad dem om at holde ... BIP.... eller skride indenfor. Ja beklager ordvalget - men når kl er 2 om natten og man ikke har lukket et øje så er tålmodigheden ved at være brugt pænt op.
De fattede det også og hoppede indenfor og festen døde hen kort tid efter, men idag lider jeg under den manglende søvn mens lille trunte inde ved siden af har haft rig mulighed for at sove den ud...
Ha ha ha.. jeg håber sådan at hun ender med at få en nat eller 2 hvor hun ikke får sovet fordi vores unge ikke vil sove...
Ej - det håber jeg nu ik... men lige idag er jeg nok bare ik lige den med mest overskud og forståelse for unges sommerfester.
Dertil skal nævnes at sønnes Go-cart var parkeret inde i rosenbedet og hans løbehjul er forsvundet over natten, der ligger cigaret skoder og skumfiduser over alt samt en hel del ølflasker og tomme glas og emballage.
Ja jeg er sgu nok bare blevet en gammel tante - men holder du fest så informer gerne lige de nærmeste naboer OG tag bare en smule hensyn - (også selvom du har sommerferie for det er jo ikke sikkert vi alle har :-) 

Så lige idag ville jeg inderligt ønske at jeg lå med udsigten til en lækker pool, maden blev serveret og der var nok af kolde sodavander og vand samt sol fra en skyfri himmel...

God fredag !!

Ingen kommentarer: