lørdag den 31. maj 2014

Uge 33 - What I wear

I følge baby kalenderen skrives der at min mave er begyndt at være meget tung.. men sådan føles faktisk slet ikke. Jeg kan undre mig lidt over det, men nyyyyyyyder at det ikke føles sådan... endnu !

Det er nu skægt at kunne læse lidt om hvad babyen udvikler undervejs, hvordan vi som mødre kan skifte fokus på tingene undervejs, hvor stor baby er osv.


Der er dog ingen tvivl om at maven virkelig vokser støt og vokser sig stor i øjeblikket. Jeg fasineres stadig af hvordan den bare forsætter nærmest ufortrødent derudaf.. .ha ha ha.

Dog er baby indtil videre en velopdragen lille en. he he.. min søn lå ellers og sparkede godt og grundigt i mine ribben dengang og man var IKKE i tvivl om at han var en livlig fætter. Baby nr 2 her er lidt mere venlig. Ingen spark i ribbenene (endnu?), men der foregår stadig masser af daglig aktivitet derinde. Så jeg er ikke i tvivl om der er liv.
Skal blive sjovt at se hvor forskellige de bliver når de vokser op. Det er da fasinere at man kan få flere børn (nu er mine jo ikke med samme far, men selv hvor det er samme far) og de er på ingen  måde ens :-)
Guskelov for det, men det er stadig en sjov tanke.

Vægten stiger stadig og støt (i sit eget tempo) men jeg føler mig stadig ikke tynget af det. Ikke som jeg ellers ville have forventet. Igen det at gå på trapper får klart pulsen op og skal man højt op så kan lårbasserne da godt få tilsnusket sig lidt mælkesyre, men i det daglige føles vægten og maven endnu ikke så tung/besværlig.

Baby bør veje omkring 2 kg denne uge.. wup wup.. Næste uge rammer vi samme uge som jeg fødte min søn. Jeg tror dog jeg er så heldig at baby nr 2 her bliver lidt længere derinde. Jeg går efter at have barsel min. 2 uger inden ankomst :-)
Det er klart målet... så må vi se om det kommer til at holde stik eller ej.

Jeg havde en smule ondt her forleden dag og gik hjem fra arbejdet tidligt. Jeg lagde mig simpelthen bare ned og slappede af har ikke haft noget siden. Jeg er glad for jeg valgte at gøre det og lytte til mig selv. Baby her skal altså IKKE komme allerede. Selvom der ikke er stor risiko for at den ikke ville overleve, så er det altså bare ikke en ønskværdig start. Jeg var indlagt sidst i 2 uger før end vi kunne komme hjem. Selvom jeg ved at baby garanteret ville være sund osv så sætter jeg stor pris på at vi ikke skal være indlagt - ihvertfald hvis vi kan undgå det pga for tidlig fødsel.



Ingen kommentarer: