mandag den 2. juni 2014

Mandags motivation!

Denne uge har jeg 2 arbejdsdage.. ahhh.. det er da vist lige til at overkomme hva? hihi...

Næste uge 4 og ugen derefter 5 og så hedder det ellers barsel derefter. Wup Wup... Perfekt !

Jeg fik for længe siden et gavekort til Bog&Ide hvilket jeg endelig fik brugt her i weekenden. Jeg købte en med 5:2 opskrifter. (ja den var ny ik ?) og en LCHF kogebog med en masse lækre opskrifter i.

Jeg skimmede lige kort 5:2 bogen igennem, men der var ikke særlig mange opskrifter som umiddelbart faldt i min smag, så den kommer jeg til at bytte til en anden. Jeg er heller ikke sikker på at jeg kommer til at følge "5:2 kuren" da det umiddelbart slet ikke er mig, det med at man skal faste i 2 dage, men det var mest for at få inspiration til opskrifter som ikke indeholdt så mange kalorier således at man kunne supplere et par af opskrifterne ind i sin hverdag (altså når jeg har født og højst sandsynligt også først når jeg er færdig med at amme). Dermed kunne man have dage med et lidt lavere kalorie indtag end ellers. Eller det var tanken.

Dog er jeg mest til LCHF principperne. Jeg er et mad øre og tanken om at man i 2 hele dage "kun" må spise hvad der svarer til 500 kcal som kvinde.. puhhh allerede bare ved tanken ved jeg at det ville holde 1 dag og så ville jeg droppe det igen. Regnorms rygrad ?? Tja.. måske - jeg vil nu hellere betegne det som at jeg kender mig selv godt nok til at vide at det ik vil lykkes for mig og hvorfor så starte på noget som er dømt til at blive en fiasko? Nej tak.
Samme vil jeg råde andre til - hvis du kender dig selv godt nok til at vide at det ikke er vejen frem for dig, så vælg hellere en anden vej :-)

Jeg glæder mig til at afprøve LCHF bogen da den har en 6 ugers madplan med lækre (jeg mener virklig lækre) opskrifter.

Dagens motivations billeder :





Source: Pinterest.com

Ha en skøn solrig mandag !!

Ingen kommentarer: