fredag den 13. juni 2014

Morgenmads pandekager - LCHF

Jeg kan ikke tage æren for denne opskrift. Den er fra Jane's bog "Spis dig mæt & glad", men ikke desto mindre smagte de skønt og de holdt mig virkelig mæt super længe.

Har du ikke bogen kan du følge opskriften her :

2-3 æg
1-2 spsk fløde
2 tsk kokosukker (jeg havde intet af dette så brugte 1 spsk sukrin i stedet)
2 tsk kanel
1 tsk kardemomme
1 tsk loppefrøskaller
1 spsk kokosfibre eller mandelmel fra funktionel mad
smør eller kokos olie til stegning

Pisk æggene sammen med fløde, kokossukker (sukrin i mit tilfælde), kanel & kardemomme.

Tilsæt loppefrøskaller og kokosfibren. Rør den grundigt. Du kan lige lade "dejen" stå et øjeblik så bliver den mere tyk.
Steg dem på panden....

 Jeg tilføjede et par spsk græsk yogurth oprørt med vanilie pulver og lidt vanilie sukker som "skum" samt frisk frugt i form af banan & jordbær som du kan se.

Hvis du gerne vil have den mere sød din yogurth så kan du tilføje lidt sukrin. Smag til så den passer til dig.

Jeg spiste 3 små (halv små) pandekager og 1 banan, 5-6 jordbær samt yogurth og jeg var virkelig mæt længe. Normalt er jeg gerne sulten efter et par timer, men her gik der omkring 5 timer før jeg overhovedet kom i nærheden af at være sulten. Det må være sammensætningen af selve pandekagerne og yogurthen. Jeg følte virkelig jeg havde fået lagt en god bund - solid og god for dagen. Det var næsten lige før at jeg ikke kunne spise det hele faktisk :-)

Det kan godt være de ikke ser helt så pæne ud i farven osv men jeg siger dig - de smager altså godt !! Du skulle tage og prøve dem....



Ingen kommentarer: