fredag den 6. juni 2014

On track... altså hvad gælder planlægning

Jeg ville gerne kunne sige at jeg var on track hvad angår madvaner, motionsrutiner, løbemål eller hvad der nu ellers kunne puttes ind i motionskategorien, men NOPE.. det er ikke der jeg er on track. Det kommer jeg... men lige nu er jeg on track mht at være klar til baby's ankomst.

Weekenden i uge 20 kommer svigerforældrene på besøg og hjælper til med at få diverse ting ned fra loftet samt sat puslebordet & seng op. Ikke at sengen skal bruges lige med det samme, men hellere have den oppe nu end stå pludselig og skulle bruge den.
Plus jeg bare har det bedst med at det hele er mere eller mindre klar jo tættere på terminsdato vi nærmer os.
Termin er i juli og uge 20 er i maj - I know.. det er god tid, men tør sørme ikke løbe an på at baby denne gang ikke kommer før tid, så hellere "safe than sorry".

Ellers har vi kun skulle købe barnevogn og autostol. Stort set alle andre ting har jeg haft gemt fra første gang.(ex kravlegård, skråstol, seng, puslebord, gåvogn, en del tøj osv osv)
Barnevognen var en brugt model. Den var i super fin stand og jeg har bare vasket den så den nu ser ud som ny. Der fulgte en babylift med (det som de ligger og sover i de første 3 mdr) og den er også vasket og klar.
Autostolen ligeledes købt brugt. Den er 1 år gammel og ser super fin ud. Den kostede 1400 kr fra ny - vi gav 500 kr for den. Jo måske kunne jeg have købt en der var endnu billigere, men jeg ville gerne have en som var forholdsvis ny, som der stod gode kommentarer om på nettet og som så fin ud. Den model vi har valgt (læs: JEG har valgt.. kæresten byder ik rigtig ind.. hans motto hvad det angår er "du har jo prøvet det før så du ved hvad vi skal have og hvad det skal hedde") havde testet fint i test så det var også med til at afgøre valget.

Dvs at vi kommer til at gøre hjemmet mere baby klar i den weekend. Bliver lidt rart at kunne få lagt noget af tøjet på plads. Købt lidt bleer og bare generelt være klar. Mange ville uden tvivl gøre alt dette den måned de går på barsel - igen det ville jeg også under "normale omstædigheder", men kald mig bare skør.. jeg har det bare bedst med at være i god tid.

Det med at "bygge rede" som det jo kaldes er også med til at gøre det hele lidt mere realistisk for jo selvom jeg går rundt med en ordentlig "pakke" på maven, så føles det stadig en del uvirkeligt at vi skal være forældre til en lille ny skabning her til sommer.
Min søn er jo fyldt 6 år og jeg kan slet ikke forstå at han allerede er så stor at han nu skal starte i skole efter sommerferien. Shit !!!! Så det bliver stadig meget anderledes at få en baby i huset igen.

Jeg har endnu ikke pakket en taske til hospitalet. Det gør jeg ikke før end i sidste øjeblik, men jeg kan jo stadig tænke over (og lave en liste) hvad jeg vil have i den.

  • Sutsko - jeg kommer jo til at skulle bevæge mig lidt rundt
  • Varme strømper (sådan nogle plys strømper - dejlig bløde)
  • Jogging tøj 
  • Et sæt tøj til at rejse hjem i til mig
  • Et sæt tøj til at rejse hjem i til baby
  • Autostolen
  • Telefon + oplader
  • Ammebrikker
  • Amme bh
  • Et blad (jeg tror ik jeg får læst super meget, men heller et end ingenting)
  • Toilet taske (shampoo, balsam, creme, tandpasta, tandbørste, hårbørste, elastikker, mascara)
  • Kamera
  • Lille tæppe (jeg har et som er hjemmestrikket og det er så fantastisk. Brugte det også ved første fødsel)
Måske tilføjer jeg noget til listen som vi kommer nærmere, men ellers tror jeg vi er "good to go".

Jeg har ikke skrevet bleer, da jeg ikke ved hvad størrelse den lille prut kommer til at bruge - plus man også gerne få lidt mens man er indlagt. Skulle det ske at man ikke gør, så sender jeg kæresten afsted for at købe en pakke inden vi forlader hospitalet.

Vi ved forresten også godt hvad det bliver og vi er pænt sikre på et navn, men for some reason har jeg ikke haft lyst til at afsløre det (endnu). Vi får det af vide når baby er ankommet til vores verden. Jeg kan dog afsløre at navnet starter med M og det er et familie navn :)

 Første babypakke i hus..



Ingen kommentarer: