onsdag den 4. juni 2014

Hjemmelavet mysli

Det er jo ved at være længe siden at jeg lavede denne portion. Faktisk er den allerede spist og jeg har måtte lave en ny.
Den nyeste version er meget lig den anden. Det eneste til forskel var de tørrede bær.

Jeg ELSKER de mysli varianter jeg selv laver. Det er bare så meget bedre på græsk yogurth end en omgang af dem man køber. Faktisk spiser jeg meget sjældent mysli i det hele taget. Hvis jeg ikke har noget af det jeg selv har lavet, så vil jeg hellere tage en håndfuld mandler og lidt honning på min græske yogurth.


Nu ved jeg ikke om du har prøvet at lave nogen af dem, men du skulle næsten prøve.

Her kommer opskriften:
(den er på en lille version så du kan jo starte med den og se om det er noget og derefter laver dobbelt)

25 gr hørfrø
100 gr mandler
25 gr hasselnødder
40 gr græskar kerner
20 gr chia frø
70 gr tranebær
2 tsk stevia

Start med at hakke mandlerne og hasselnødderne. Rist dem på panden i lidt alm madlavnings olie (eller kokosolie hvis du har).
Sluk for varmen og tilsæt græskar kernerne og stevia. Vær opmærksom på at græskar kernerne begynder at poppe når de bliver varme, så læg evt lige et viskestykke over så de ik havner alle steder.
Når det er kølet af kan du tilsætte hørfrø, chia frø og de tørrede tranbær.
Vupti - færdig! Opbevares i en lufttæt bøtte/dåse eller hvad du har som er lufttæt.

Jeg har ingen ide om hvor længe det kan holde for jeg når altid at få det spist inden det kommer i nærheden af at blive dårligt. Dog er det jo bare nødder og allerede tørrede bær så jeg vil mene at holdbarheden på dette er temmelig lang. Du behøver ik være bekymret for at det bliver dårligt på 14 dage i hvertfal.

Velbekomme - fortæl mig meget gerne om du kunne lide den :)

Ingen kommentarer: