onsdag den 18. juni 2014

Frokosten.. for idag

Jeg har i de her dage arbejdet hjemmefra pga alle de plukveer jeg har haft. Jeg har ik følt at det var forsvarligt at tage ind på kontoret så har i stedet været glad for at vi har den mulighed at arbejde hjemmefra i mit firma.

Det betyder så bl.a. at jeg jo ikke lige kan gå ned i kantinen og hente en omgang frokost, men at jeg selv skal stå for det.
Det har jeg nu ikke noget imod, men idag og igår har jeg ikke haft det vilde i køleskabet og så er det begrænset for hvor lækker en frokost jeg lige kan bikse sammen.
Igår var frokosten noget så kedeligt (altså jeg synes det er kedeligt - hvis du synes det er helt fantastisk så fred være med det) som rugbrød med leverpostej. Dog var der en mad med kartoffel hvilket jeg finder en smule mere ophidsende end leverpostej.

Men men.. idag magtede jeg ik endnu en rundom med postej så ribbede frugtkurven og køleboksen herhjemme og baksede en smoothie sammen.
Se det er jo lidt sjovere end rugbrød... ha ha ha.. :-)


Ingredienser : 

Chiafrø
Græsk yogurth
Banan
Pærer
Frosne jordbær
1 pakke frossen Acerola bær
lidt mælk for vædens skyld
Hindbær

Det hele kommes i en blender..... 

Jeg brugte ca en håndfuld af jordbær og hindbær, og ca 2-3 spsk yogurth. Jeg hældte mælk i til jeg fik min ønskede konsistens. Du kan bruge rismælk, soyamælk eller vand hvis du ønsker. Nu var det mælk jeg valgte pga yogurthen.
For mig blev det ca 2-3 store glas og jeg er propmæt, men om hvor lang tid jeg holder mig mæt ved jeg endnu ikke. Jeg vil nu tro at det kan holde mig mæt indtil aftensmaden.

Derudover bestod dagen af 3 knækbrød med lidt ost som formiddags snack og en portion af min græske yogurth med mandler (jeg har ik mere mysli... suk), honning & melon. Jeg snackede en ½ protein bar indtil jeg opdagede den havde overskredet sin holdbarhed med en hel del dage.. addd.. 
Drikkevarer - vand, vand, vand, kaffe og en enkelt kold Zero. 

Jeg aner ik hvad aftenen bringer af mad oplevelser eftersom jeg nok højst sandsynligt bliver inspireret når jeg står i supermarkedet. Som sagt er udvalget begrænset i køleskabet så en tur forbi netto er nok uundgåeligt.. 



 

Ingen kommentarer: