søndag den 18. maj 2014

En tur på restaurant Höst

Forleden dag var jeg ude med afdelingen og spise. Vi har en kollega som forlader os her i slutningen af måneden. Yes  - 2 stk syge, en som har sagt op og 1 stk som er gået ned på ½ tid indtil hun går på barsel. Jo der sker lidt... :-)

Vi var inde og spise på Cofoco restauranten "Höst" som ligger i Ahlefeldtsgade / københavn.

Spændende, anderledes og rå er nok hvad lige falder mig ind hvis jeg skal beskrive den.

Maden smagte godt og var helt klart præsenteret på en meget ny og rå måde. Selve deres indretning er rå - som i at de har ik så meget udsmykning andet end rustikker brædder, metal, mursten og i den stil.
Vi var et selskab på 15 personer så vi fik vores eget lille rum sådan lidt for os selv, men det gjorde jo bare at vi rent faktisk kunne høre hvad hinanden sagde, så det var super fint.
Derudover var stolene beklædt med et fint stykke lammeskind - du ved sådan et stort stykke som du selv kan have liggende over en stol, sofa eller som lille stykke på gulvet. På væggene var der ingen billeder, men i stedet smørebrætter i forskellige størrelser og varianter. Råt men fedt.

Vi fik omkring 6 små retter. Nu kan det være mig, men jeg gik absolut ikke derfra sulten. En af mine mandlige kollegaer gjorde dog, men til restaurantens forsvar så havde han lige nået 1 times styrketræning inden vi tog derind, så mon ikke også han var en lille bitte smule ektra sulten?

Vi fik blandt andet kulmule (billedet øverst), nakkefilet af frilandsgris med salat til og 2 slags desserter. Den ene var noget yogurt mousseret på en eller anden måde med solbær marineret i bunden, en rabarsorbet med kærnemælkskoldskål hældt over. Derudover fik jeg en suppe lavet på bla karljohan og østersvampe som mellem ret.

De har det lækkerste hjemmelavet rugbrød som står til fri afbenyttelse og istedet for vand fik jeg rabarsaft.

En sammensætning af meny som jo ikke ofte er sådan, men som var fantastisk at prøve. Jeg var ikke fan af nakkefiletten, men det var nu mest fordi jeg synes det smagte for meget af gris (ja det kan jeg godt synes det nogen gange gør) for selve kødet var utrolig mørt og faldt pænt fra hinanden når man tog en bid.

Når man ikke ellers kommer såååå meget ud på restauranter (he he.. jeg gjorde en del i den spæde begyndelse af forholdet. Du kender det måske nok - man dater og spise en del ude i starten og så stilner det ligesom lidt af når man kommer længere hen) så er det en kærkommen lejlighed at prøve nye muligheder UDEN at man selv skal have pengene op af lommen.

Min kæreste og jeg kommer naturligvis lidt ud, men der er en del længere mellem restaurant besøgene end i starten af vores forhold. De gange vi er ude, er det oftest efter at have fundet en god deal på enten Sweatdeal eller Downtown.
Der har vi faktisk været temmelig heldige. Enkelte gange har vi følt at man vitterlig ikke fik en god oplevelse, men 9 ud af 10 gange har vi synes det har været kanon.

Men... er Höst så et sted jeg ville komme en dag hvor det er egen pengepung som skal i brug?? naaahhh det tror jeg ik. Jeg synes om deres indretning, det var på sin vis spændende at prøve noget nyt, men alt i alt synes jeg det var lige en tand for anderledes og "pumpet" til min smag. Dog er jeg glad for at have prøvet det !!

Ingen kommentarer: