torsdag den 3. april 2014

Min dejlige kæreste har fødselsdag idag !

Så dagen står på gæster i aften - Sushi med salat til.. uhmm.. kan du sige "du glæder dig allerede?" - YEP! Elsker sushi og havde det ik været fordi det er så pokkers dyrt så havde vi skam også spist det oftere.

Sjovt at tænkte på, at dengang sushi bølgen væltede ind over lille DK vringede jeg på næsen og tænkte "fy for pokker - rå fisk ?? Add...det skal jeg bare IKKE have noget af". Derefter så jeg det og hvor små fine stykker det var, samt jeg fik prøvet et par enkelte smagsprøver og stille og roligt overvandt jeg mit førstehånds indtryk - ref "fy for pokker"... . Jeg indrømmer blankt, at sushi ikke tog mig med storm dengang, men jeg har ligesom gradvist udviklet min kærlighed til det.
Nu kunne jeg sagtens spise det 1 gang pr måned (oftere og jeg ville højst sandsynligt blive træt af det), men det koster jo fandme spidsen af en kongekåbe så det er ret så nedprioritere hjemme hos os.
I aften skal vi dog have det inkl gæster.. Lyder dyrt ik ? Det ville det også have været hvis det ikke var fordi vi havde købt det som en Sweetdeal ting. Hurra for dem by the way.
Vi køber/benytter os af dem med mellemrum når der dukker nogle interessant op eller ex sushi. Faktisk køber vi efterhånden kun sushi på "tilbud".

Så sent som igår sad jeg til frokost med kollegaerne og der var en som havde haft en lidt halv sløj oplevelse med et downtown køb. Maden havde simpelthen været for ringe på den restaurant som det nu gjalt.
Samme har vi oplevet én enkelt gang. Ikke at maden var direkte dårlig, men at hele oplevelsen inkl stedet, betjeningen, maden osv sammenlagt ikke gjorde at vi ville kommer der igen. Omvendt skal det tilføjes, at vi alle de andre gange har oplevet noget virkelig godt og højst sandsynligt noget som vi ikke ellers ville have prøvet/oplevet.

Mht fødselsdagen idag, så skulle kæresten jo forkæles bare en lille smule så jeg havde bagt hjemmelavet morgenboller igår (ja ja ved det.. de havde været endnu bedre hvis de var bagt idag og kom direkte fra ovnen, men godt nok kan jeg til tider være overskuds agtig men lige at stå op kl 5 i morges for at bage fødselsdags morgenboller var IKKE aktuelt), dækket fint bord inkl flag og pakker.
Jeg havde endda klippet et lille rødt serviet hjerte - sødt ik? ha ha.. ret impulsivt da tanken først kom da jeg opdagede at vi havde røde servietter tilovers fra julen, men det vidste kæresten jo ikke og han blev rigtig glad for hjertet.

Gaverne blev til tallerkner (ja i guder hvor kedeligt, men manden havde ønsket sig det og man må jo give hvad der ønskes ikk?), grydelapper som manden faktisk KAN have sine lapper i og en polo shirt samt T-shirt.
Trøjerne var klart noget jeg synes var sjovere at give end et par tallerkner, men alle gaverne bragte stor lykke og en masse kys og kram som tak, så jeg ser missionen som fuldført med bravour!!!



Billedet er af første omgang "boller".. tja det kan vist mere kaldes fladkager brød agtigt, så jeg måtte lige lave en portion mere som heldigvis endte ud meget mere vellykket. Endda så vellykket af kæresten kommenterede at de var RIGTIG gode. Luftige, fyldt med kerne og smagte af noget. "Ikke som dem du plejer at lave".. øhh ha ha.. så fik man da lige sandheden af vide hva? ;-)


  

Jeg var i Fields igår for lige at købe de sidste gaver hvor ovenstående ligefrem HOPPEDE ned i min indkøbskurv. He he .. håndlavet flødeboller fra Frellsens chokolade - Uhmm.. den ene måtte allerede lade livet igår efter aftensmaden. Kunne simpelthen ikke lade være. 

Deruodver var jeg forbi Elgiganten - de havde tilbud (som i mega billigt) på en juicer og jeg var liiiiiiige ved at købe den igår. Eneste som holdt mig tilbage er, at de satans maskiner jo altså fylder noget, men jeg kan mærke idag at jeg er NØD til at suse forbi Elgiganten på vejen hjem og erhverve mig en. Det er simpelthen for billigt og jeg har drømt om en i snart 1 år. 
 Ahh tænk engang - at kunne få hjemmepresset/hjemmelavet juicer i morgen... uhmm med ingefær, agurk, spinat osv osv. Mulighederne er jo nærmest uendelige... 
 



Ingen kommentarer: