tirsdag den 29. april 2014

Ny medarbejder - rettere sagt min barselsvirkar !

Det er nu engang skønt at tænke på, at vi går sommeren i møde. Dvs varme, sol, strand, is, vandmelon, længere aftener og alt det.
Det betyder også at vi kommer tættere på min termins dato som er engang i juli måned.

Jeg går på barsel i juni og i princippet betyder det at jeg pt ikke har helt såååå mange arbejdsdage tilbage. Jo jeg er super glad for mit job, men skal da indrømme at jeg også har hovedet fuld af tanker omkring hvordan livet kommer til at ændre sig snart.
Dvs at jeg ser frem til ik at skulle stå op om morgnen og køre på arbejde. Forhåbentlig kommer jeg til at have den måneds barsel som man har ret til inden baby ankommer (når jeg skriver forhåbentlig er det jo med sidste graviditet i mende... man kan aldrig vide sig sikker. Det ville da være en total modsætning hvis jeg denne gang gik OVER tid..)

Det betyder også at jeg skal lære fra mig og træne min vikar op inden jeg går fra. Se det tror jeg bliver sjovt og samtidig en smule anderledes for man kommer uden tvivl til at tænke sine arbejdsrutiner igennem. Der vil garanteret være 117 områder hvor jeg gør ting, uden rigtigt at tænker over hvorfor og områder hvor jeg virkelig kommer til at være forklar-mig-røv som må i detaljer om hvorfor det så liiiiige er sådan man gør det.
Jeg har 10 års jubilæum til februar, så jeg har jo efterhånden været på samme arbejdsplads et godt stykke tid. Det betyder også at man får skabt sig nogle mytiske vaner.. he he he.. Så vi får se. Det skal nok blive lærerigt for os begge :)

Igår havde jeg min første "oplæringsdag" og det var endda kun i 2 timer, men for pokker hvor var jeg bombet i hovedet bagefter. Er du gal.. jeg elsker at skulle lære andre op - det er bare en evighed siden jeg gjorde det så man kommer en smule ud af træning.
Der var engang hvor mange af mine kollegaer altid spurgte mig om råd eller "hvordan gør man det?"  - "hvordan løser du det?" osv. Nøj det var en skøn tid.. det var lidt ligesom dengang man gik i skole og ens klassekammerater spurgte en om hjælp til en opgave.
Total optur !!
Jeg var ikke den klogeste i klassen... indrømmet, men jeg var samtidig også langt fra den dummeste og det betaler sig at stille spørgsmål til læren mange gange hvis man ik forstår det de står og bræller af oppe ved tavlen, fremfor bare at sidde stum på sin plads.
På handels skolen sad jeg temmelig stum der på bagerste række og skulle helst ik nyde noget af at sige noget i timerne. Hell no!!!
Nææ.. .det var meget sjovere at sidde og skrive små sedler med sidemanden eller tegne eller for den sags skyld skrive "dagbog" i kalenderen. Du ved - hvor man skriver om den man nu har et crush på, om personen har skænket dig et blik, et ord osv.. ha ha.. hvor skægt at tænke tilbage på... :)

På min kortere videregående uddannelse som markedsføringsøkonom var jeg heldigvis blevet det ældre og klogere (eller det bilder jeg mig selv ind.. ha ha) så jeg vidste godt at det ville betale sig at rent faktisk læse på lektierne og sige noget HØJT til læren i timerne. Samt det med at spørge ind til hvis man ik forstod det de kære lærer prøvede at få os til at forstå.
Det resulterede i en pænt karakterstigning.. yeahh... mission fuldført !!
Du kender det sikkert - det føles altså en kende bedre at få karaktere på 10 end nede omkring de 7... (gammel skala - jeg er en spadser til den nye, men den lærer jeg forhåbentlig snart eftersom min pode jo skal starte i skole til sommer.. GISP!!!)

Når det er sagt, så er det stadig sjovt at skulle lære andre op (sådan har jeg det) så de næste par uger skal nok blive en god blanding af overload på øverste etage, lidt overarbejde, gode grin og samarbejde af fineste karakter. Det skal nok blive godt !
Det er jo til et godt formål ikke sandt :)




Ingen kommentarer: