fredag den 11. april 2014

Uge 26 - What I wear

Hold nu op hvor den mave fylder godt i landskabet.. he he, men ok jeg læste også at min livmoder skulle være på størrelse med en fodbold, så tror da pokkers at den stikker ud :-)

Jeg har allerede bemærket, at jeg ikke kan spise lige så store måltider som tidligere da jeg hurtigt bliver mæt. Dog går der jo ikke sålænge i ml hvert måltid før end jeg er sulten (eller læs : små sulten) igen. Livmoderen trykker på ribbenene og lungerne samt mavesækken. Det er åbenbart meget normalt at få en del halsbrand, men det har jeg heldigvis endnu ikke fået.
Mht at trykke på lungerne, så må jeg nikke genkendende til det - jeg har haft øjeblikke hvor jeg har følt mig lidt forpustet eller har haft brug for at trække vejret dybt pga der er mindre plads indvendigt.

Baby bør veje omkring 900 gr når ugen er færdig. Så nu begynder der endelig at ske lidt mht at få sul på den lille bebse. Dejligt.

Jeg har ikke (udover lidt åndenød og det er meget lidt) nogen problemer eller gener indtil videre. Jeg er så heldi,g at vi er med i en massage ordning på arbejdet, så jeg udnytter at kunne få masseret kroppen med mellemrum. Normalt bliver jeg masseret på skuldre / nakke, men har nu valgt at tage lidt for lænden og ballerne da de efterhånden er kommet lidt på overarbejde.
Man skal huske at være god ved sin krop og det at få massage og løsnet op for evt spændinger er klart en af de ting jeg anser som værende gode og "nærende" for kroppen.

Tøj : alm trøje, alm one size nederdel, graviditets top og graviditets strømpebukser.

(Husk at vi alle er forskellige i kropsbygning, så min mave kan være større eller mindre end andres. Jeg har ex set en på IG som nærmest ingen mave havde og var i samme uge)

Igen fik jeg her til morgen en bemærkning (hensynløs eller ej, så gør den alligevel en lille bitte smule ondt at få) som lød således :
 "nå det er ved at være lige op over hva?" mit svar "nææ ik rigtig. Det er til juli". Modparts kommentar derefter "nå ok, jamen er der så 2 stk derinde eller kun én?".... 
Åhh de kære kommentarer :-)

Hvis jeg skal være ærlig så blev jeg temmelig ked af det lige i momentet efter, men gik i stedet ud på vores toilet (dette skete på arbejdspladsen) - kiggede i spejlet og tænkte "Tja.. jeg synes faktisk at den ser temmelig godt ud. Tjo det kan godt være at den ikke er mini, og jo måske ligner det at jeg skal have tvillinger (dem som finder på at sige sådan ved altså ikke, at hvis jeg ventede tvillinger, så ville jeg være en del større.. men nok om det) men JEG synes sgu den er smuk!"
Jo jeg tager billeder af mavsen uden tøj på - det tror jeg alle gravide gør og til bonus info kan jeg oplyse at jeg ikke har nogen strækmærker og maveskindet er spændt flot ud (det lød forkert.. ha ha) og det er stadig begrænset for udvidelse andre steder på kroppen end maven. 
Så langt så godt... 

Jeg VIL nyde tiden og ikke gå og have alle de dumme tanker. De dræner mig for energi og ved du hvad ... jeg er igang med at skabe et lille menneske derinde !! Tænk engang ! Det er faktisk ret så vildt. Mens jeg går og tumler rundt i min hverdag, så er en andens liv ved at blive skabt. En lille person som jeg kommer til at have ansvar for i mange mange år. 
Kæresten - han kan stadig ikke helt fatte at han skal være far. Husk på at han er bonus far og det nyder han, men lige meget hvad man siger så er der stadig forskel på om man har produceret det selv eller andre. 
Det betyder ikke at han ikke elsker min søn - det gør han :-) 

Jeg kan heller ikke selv altid lige forstå det - det kommer jeg nok heller ikke til før end jeg står med den lille klump i armene. Indtil nu er det stadig lidt uvirkeligt på nogle tidspunkter OGSÅ selvom jeg har været hele møllen igennem før. 

Men hold nu op hvor jeg glæder mig......  

Ingen kommentarer: