tirsdag den 7. maj 2013

Såååå stolt af mig selv ! Jeg tog mig endelig sammen

YES ... yes !!! Igår tog jeg mig endelig sammen og kom ud på den længe annoncerede løbetur.

Hm ved heller ik om jeg synes det var sjovt eller hårdt. Nok en blanding af begge dele for som jeg løb der, så var jeg faktisk mest stolt over mig selv for at komme afsted. Jeg fik nemlig først muligheden for at spænde skoene på kl 21.00 så mange ville nok have sprunget den over. Inkl mig selv - det er jo det jeg har gjort mange aftener.

Igår stod valget mellem sofa, tv og blog skrivning eller en løbetur, bad og sove. Jeg er klart også påvirket af vejret for havde det regnet var jeg nok heller ikke kommet afsted. Det gør jeg først når jeg er inde i en løbeform. Så har jeg nemmere ved at komme derud selvom vejret ikke lige er på min side. Omvendt så er det ikke så forfærdeligt at løbe i regnvejr. Det kan faktisk være en smule forfriskende. Man bliver jo ik varm på samme måde :-) Hvis du tænker "øv, det regner så bliver jeg våd" så ja det gør du, men betyder det noget ? Du skal alligevel hjem i bad efter turen.

Nå men jeg kom afsted og med vilje ville jeg ikke presse mig selv på den første tur (ja tror det er ved at være 2 år siden jeg sidst løb, plus/minus). Jeg ville hellere forsøge at holde et stabilt langsomt tempo, således at jeg ik var i høj risiko for for mange skader, men også fordi det jo helst skulle være en postitiv oplevelse. En positiv oplevelse mht løb er en løbetur som ikke indeholder skridt pauser, som godt må rive lidt i lungerne, men ikke mere end man kan styre det.
Igår var max pulsen 186 i følge mit nye puls ur og gennemsnits pulsen var 171. Ved ik om jeg skal grine eller græde. Det er den højeste max puls jeg har tracket, og ja jeg synes det var en smule hårdt at løbe op af bakken ( ha ha .. det synes mit lille hjerte åbenbart også). Jeg har ellers ligget på max 180 i spinning og en max puls på 172 ved hjemmetræning.
Damn det betyder jo at jeg ikke presser mig selv nok derhjemme. Uhhh det er jeg ik glad for at høre, for synes faktisk jeg har givet den fint gas.
Nææ... jeg vil hellere konkludere at jeg bare er ved at komme i bedre form end tidligere. HA ! Desuden har jeg læst, at man kan styrke sine lægmuskler ved enten at løbe op af bakke (hvilket jeg jo så ik lige har fået gjort og gerne undgår) eller ved at lave squats, lunges eller step-ups. Uh jeg har jo lavet temmelig mange squats over de sidste par måneder og lunges er også blevet lavet flittigt. Specielt jumping lunges - uhm de kan gøre nas på den fede måde.

Umiddelbart var det planen at sigte efter de 5 km, men jeg løb bare en tur og så gjorde det ik så meget at jeg ikke lige ramte præcis de 5 km. Som sagt, så var igår første tur og hellere lægge ud med et par korte her de første par gange, og så kan man altid lægge mere og mere pr gang.
Benene var lidt ømme i læggen efter turen, men der er intet idag. Fik også strukket godt ud så regner ikke med at der dukker nogle skavanker op idag/ i morgen. Vi får se ad. :-)

Men.... jeg kom UD,... Jeg kom afsted. Måske er det ikke så stort for dig, men for mig så kræver det en del vilje styrke at komme ud. Jeg var også på nippet til at lave hjemmetræning i stedet for, for løb er BARE ikke min favorit sport.
Hvorfor så løbe tænker du måske? Ja du har ret, men jeg er så tosset en person at jeg gerne vil alt det de andre også kan og jeg tænker, at hvis de kan lide det så kan jeg måske også en dag.. ha ha ha...den dag er forhåbentlig lige rundt om hjørnet :-)
Lige nu er det også fordi at jeg har jo meldt mig til det her lille event på mit job som hedder "2,5 / 5 / 7 km løb". Du ser mig ikke kun løbe 2,5 km (selvom jeg nok på selve dagen ville ønske jeg havde gjort det, men den tid den sorg), så 5 km må være den mest rimelige.

Nå men jeg er stolt af mig selv og det er det som tæller !! Heldigvis var igår pause dag i Squat challengen - det var nok meget godt :-)
Hvad med dig ? Er du stadig med på den ? Husk at skriv en kommentar til indlægget så jeg ved du er med :-)
You can do this !

Ingen kommentarer: