tirsdag den 21. maj 2013

Pinse weekend overstået - back to work!

Nød du dine pinse dage? Jeg gjorde ihvertfald.

Som skrevet i fredags, så skulle jeg besøge en gammel skoleveninde inkl overnatning og nøj hvor var det hyggeligt. Ahh.. det er altså bare helt igennem fantastisk når man ses med gamle veninder, som man ikke har set i flere år, men hvor kemien bare er så god, at det føles som kun en uge siden.

Hun bød på skøn aftensmad, men også på hjemmelavet rabarbar saft... Det havde jeg ikke smagt før. Dejlig sommerligt. Eneste minus er, at den jo stort set kun er bygget på sukker. (godt det var en sjat man smagte og ikke flere kander)

Lørdag var det jo super skønt vejr, så jeg fik trænet til konkurrencen om søndagen, nydt dagen med min veninde og ellers hygget & krammet med kæresten om aftenen. Jeg kan ikke lade være med at sige det igen og igen. Jeg ELSKER at se at man forbrænder en god del på ridning, specielt når ridning er ens favorit sport.
Det overrasker mig gang på gang, at jeg skal nærmest få blod smag i munden og brændende lunger før end jeg får en god forbrænding af en løbetur, men hvor jeg derimod kan hoppe op på hesten (og lave alt det andet som hører med til staldarbejdet) og nyde turen OG indhente en god forbrænding. Helt uden jern smag, brændende lunger eller ømme lægmuskler.

Jeg ville ikke være ridningen foruden. Det har jeg måtte indse. Det at være omkring dyr er så livsbekræftende for mig og er med til at øge min livskvalitet.
Mange kan bedre lide at komme i trænings centret, men jeg vil til hver en tid hellere vælge livet i stalden og alt hvad det indeholder.
He he.. det er ikke noget som at kysse en heste mule - det er jo ligesom ikke samme fornemmelse hvis du ligger med snuden på din stepbænk vel ?? hi hi.

Lille update - desværre vandt vi ikke noget i vores første konkurrence, men det vidste jeg også godt. Han (hesten) var sød og eksemplarisk, så jeg var tilfreds og målet var at ride til 60%, så da resultatet kom og vi havde redet til 62,04% så var vi meget glade. Man skal jo også lige igang ik? Han skal nok vinde noget :-)

Til gengæld sagde jeg farvel til lille Ludo samme dag (efter konkurrencen), da ejeren og jeg måtte erkende at vi aldrig ville komme til at fungere ordentligt sammen mht samarbejde. Sådan kan det gå nogle gange og jeg ved at Ludo nok skal blive en stjerne, og at ejeren nok skal finde andre søde piger som kan hjælpe.

Først tænkte jeg - hmm en sommer uden heste? Tja.. sommeren er ikke min ynglings årstid til at ride (jeg HADER at det er så varmt. Jeg er mærkelig - I know, men jeg vil hellere ligge på stranden end at okse rundt på ryggen af dem og svede som et sv... ), så jeg havde indstillet mig på at det nok ville blive en sommer uden ridning.
Men boy oh boy... hvor heldig kan man være hva? Jeg har allerede fået nye ridemuligheder i hus og dermed er "sommeren sikret".
Så jo du støder nok på en ny heste mule herinde en ad dagene.

Der var ikke rigtig tid til andet træning end dette i min pinse, men 2 ganges ridning i weekenden synes jeg også gjorde det ud for noget godt. Dermed blev ugen til 3 x ridning & 1 gangs styrketræning. Jeg havde planlagt en løbetur, men af flere grunde blev den ik til noget. Var jeg ked ad det ?? he he... nej.. vi snakker jo løbetur... :(

 Denne uge... hmm... træning.. jeg har faktisk ikke endnu turde planlægge noget, da ugen allerede ser temmelig presset ud, men mon ikke jeg får tid til et par løbeture eller andre mere sjove indslag? Det plejer aldrig at ende med en uge helt uden motion, så der skal nok dukke noget op på programmet. :-)

Lidt stemnings billeder fra en skøn weekend. På selve stævne dagen forbrændte jeg som du kan se 600 kcal og nok en lille smule mere, men stoppede uret da jeg hoppede af hesten. Det lidt mørke billede er lille Ludo & jeg til vores første stævne. 
Alle de skønne grøntsager nederst er ingredienserne til min aftensmad igår.. nemlig en let omgang pastasalat. 
Kan du mon gætte det lyserøde ?? Jep - rabarbar saftevand. Flot farve ik? 

Ingen kommentarer: