torsdag den 2. maj 2013

Kom ikke her - Ridning batter !!

Ja - det er sagt før og nu er jeg nød til at nævne det igen. Ridning ER en sports gren som forbrænder en del kalorier af (uden den store anstrengelse ?? Nogen vil sige ja, andre nej).

Igår fik jeg undervisning (dressur undervisning) og jeg kan godt love dig for at jeg fik kamp til stregen. Min underviser kommenterede endda "du må bare tage dig sammen, det er ikke hesten der er noget i vejen med" og "du må se at få trænet de mavemuller for de er vist ikke helt så stærke som de skal være"... øhhh... godt så !!!
Til mit forsvar skal siges at det drejede sig om noget nedsidning (forventer ikke du er mega inde i rideverdenen, så det er når man sidder ned i hestens gangart nr 2. Der er skridt, trav & galop. Skridt er den langsomste osv), og som undervisnings timen skred frem blev det nemmere og nemmere og lettere at sidde ned/følge ham. Så jo der findes skam mavemuller (derinde) - det kræver bare lidt øvelse at finde dem frem :-)
Jeg var temmelig sent hjemme, så det blev ikke til de store kulinariske indslag. Et stk ristet rugbrød, 1 scrambled æg, ½ avokado & 2 dampede aspareges. + ½ af en ny protein bar variant som jeg var nysgerrig for at prøve. Faktisk temmelig skuffet, så fantastisk ud udenpå, men var ik helt så fantastisk når man først fik den i munden.... Men jeg spiste den mens jeg lavede mad og jeg var SULTEN... så ned røg den uden de store problemer !!

Det er så fedt, at man kan forbrænde over 800 kcal af på en sportsgren man nyder og så indenfor relativ kort tid. Det gør mig super happy at se. Jeg plejer jo gerne at ligge på omkring 600 kcal for en tur ved hesten, så jo der blev gjort lidt ekstra arbejde igår, men jeg gav den også gas til undervisning. Man skal jo have noget for pengene ikke? thihi

Ingen kommentarer: