onsdag den 8. maj 2013

Protein kaffe, hjemmebagte snegle og hjemmearbejdsdag

Igår fik jeg bagt en portion kanel snegle til at lillemanden kunne have med i børnehaven og dele ud. Forhåbentlig giver det bonus point. :-)
De blev ikke så store, men det gør jo intet for de små kære behøver jo ikke en kæmpe snegl og os andre behøver slet ikke spise en. Ha ha. ... Hvem forsøger jeg at narre? Jeg har allerede spist 4 små snegle. 3 igår da de var lune...uhmm... kunne simpelthen ik lade være.
1 stk idag sammen med min formiddags snack og mit nye forsøg - nemlig protein kaffe.

Hmm ved ikke helt om jeg er tilfreds. Jeg tror den kræver lidt udvikling, men den minder utrolig meget om de der brev poser fra Nestle ang Cappucino. Ved så ik helt om det er godt eller skidt.
Jeg har for et stykke tid siden droppet sukkeret i kaffen og det vender man sig utrolig hurtig til, så da dagens protein kaffe er inkl ½ tsk sukrin så synes jeg liiiiige den bliver sød nok.

Jeg har lavet den med vanilie whey protein og tror næste kop bliver med chokolade varianten. Det er som om den bliver lige sød nok med vanilie smagen. Måske man endda hellere skulle have en kaffe / mocca smag, men det ejer jeg ikke pt så det må blive hvad jeg har :-)



Den indeholder :

½ scoop vanilie whey protein
1 tsk med top Nescafe rød
½ tsk sukrin

Jeg blandede først protein pulveret med ½ dl vand og hældte kaffen over i bagefter. Rørte rundt. Til sidst kogende vand. Røre rundt.

Som sagt, så ved jeg ikke om jeg er helt solgt. Det kunne være et godt alternativ til hvis man er lækkersulten, da jeg virkelig finder denne ekstremt sød. Nu kan jeg jo godt lide at prøve forskellige ting, så jeg er frisk på at prøve den uden sukrin og med chokolade smagen næste gang. Uhmm.. chokolade - kan det gå galt ? Ellers kan man vel lave den på kakao (altså ik Oboy eller dem med sukker i) pulver, chokolade Whey protein og kogende vand ? Det er et forsøg værd som en omgang varm kakao... Ej nu sidder jeg og næsten ikke kan tænke på andet end en kop kakao. Det bliver vist denne variant først som jeg tester!

Idag er hjemmearbejds dag hvilket er lidt hyggeligt for så kan man lave alle de kopper kaffe/kakao man vil, rende rundt i sin pyjamas (hvis det var det man ønskede) og samtidig lytte til hvordan det bulre og brager udenfor. Det er dejligt at foråret er på vej - endelig - men min lille græsplæne er også glad for lidt vand, så jeg synes det er helt perfekt med en regnvejrs dag. Desuden er vejret jo ikke ensbetydende med hvordan du har det ... vel ??  he he

Ingen kommentarer: