fredag den 21. juni 2013

Happy Friday ... betyder kage !

Happy Friday... Betyder kage - Nemlig en mugcake.

Uhmm.... inkl vanilie protein fluff :)



Opskrift :

25 gr grov valset havregryn
1 helt æg
½ scoop chokoprotein (whey)
2-3 spsk skummetmælk
1 tsk bagepulver
1 tsk vaniliesukker (kan undlades)

Bland det sammen, du kan evt blende det hvis du ikke kan lide at få de store havregryn, men personligt kan jeg godt lide at man kan "fornemme" dem. 
Bag den i micro ovnen ca 1-1,5 min. 

Vær opmærksom på at den altså hæver en del, så hold øje med den. Du kan evt åbne for din microovn undervejs så falder kagen lidt sammen igen. 

Fluff : 

½ scoop Whey vanilie proteinpulver
2-3 spsk vand (eller hvor tynd du gerne vil have den)
lidt frossen frugt - du kan også bruge frisk :-)

Blend det med stavblenderen og du vil se at jo mere du blender det jo mere "fluff" bliver det... Dog skal du huske nok vand ! Men pas på ik at putte for meget i, for så får du en meget sjasket omgang fluff.

En hurtig udregning viser dog, at sådan en omgang kage her, ikke er helt billig på kaloriesiden idet selve kagen er omkring 293 kcal og det er uden evt kalorier i vaniliesukkeret. 
Dertil kommer jo din fluff som også hurtigt ender på omkring små 100 kcal (min lå lige under da selve protein pulveret er omkring 59 kcal og så frugten oveni). Du kan lave en "lettere" version ved kun at bruge æggehviden, så sparer du alligevel omkring små 100 kcal.... men idag havde jeg en let frokost, så havde brug for lidt ekstra protein i min kage for at holde mig mæt til aftensmaden :-)




Ingen kommentarer: