torsdag den 20. juni 2013

2 uger gået...

Nu har vi så rundet 2 uger uden "brød, pasta, ris & kartofler".

Hvad er status ?

Status er, at jeg pt "kun" har tabt mig 300 gr på vægten og 0,5 cm i taljen. Alle andre steder på kroppen (af dem jeg måler) er samme som sidste uge.

Hvordan føler jeg mig så ? Faktisk så føles det som om der er sket noget. Spørg mig ikke hvorfor, for når man kigger på målebåndet og vægten så kan jeg jo se at der ikke er noget målbart, men kigger jeg på hvordan tøjet sidder, så synes jeg at det sidder pænere/bedre nu.

Jeg synes selv, at det som møder mig i spejlet ser bedre ud / strammere, så vi tager en uge mere. Faktisk havde jeg efter 1 uge tænkt, at jeg blev nød til at prøve det i 4 uger (måske endda 5) for at se om der var noget synbart resultat. Det er jo lidt svært at måle efter bare en uge, men omvendt blev der nød til at ske bare lidt for at motivationen kunne holdes.

I know - det burde ikke være sådan, men sådan er vi jo forskellige. Jeg er sådan indrettet at jo jeg kan godt holde motivationen kørende lidt, men sker der ikke bare lidt synligt resultat (på den ene eller anden måde, det kan være cm, kg, muskler, oppustelighed osv) så knækker filmen for mig og så dropper jeg det igen.  


Noget helt helt andet..... Alle indlæg skal jo have et billede, så dette indlægs er fra et par uger siden da vi var i Jylland. Jeg havde jo lidt tid "til overs" og der blev derfor fjollet lidt rundt på græsplænen. En af det som jeg lavede var at se om jeg kunne "stå på hovedet".

Det kunne jeg. Nej - ikke i flere minutter, men nok i min 1 min og det sværeste var nærmest at overtale ens egen hjerne til at svinge benene op og tro på at man godt kunne !!!

Der er ingen tvivl om at det er hårdt for armene da man jo bruge dem en hel del til at støtte / stabilisere en, men øvelser gør helt sikkert mester. Jeg tør dog ik øve mig på "handstand" (at stå på hænder) uden at have øvet det med at stå på hovedet lidt mere. Der er ik helt så langt ned hvis man vælter når man står på hovedet (mht ryggen) fremfor at så på hænder. Jeg mener mht at vælte bagover og slå ryggen ned i gulvet.

Har du prøvet det ? Kan du stå på hovedet ? Måske kan du endda stå på hænderne ? Jeg kan stå på hænder op af en væg, men endnu ikke frit.... ikke med strakte ben og slet ik i længere tid.

Ingen kommentarer: