torsdag den 13. juni 2013

1 uge - status på "uden brød, pasta, ris, kartofler"

Så gik der en uge. Tja med enkelte undtagelser af i weekenden, så har jeg holdt mig væk fra brød, ris, kartofler og pasta.

Hvordan synes jeg det er gået ? Hm jo temmelig ok. Der var enkelte gange hvor jeg lige skulle stoppe op og huske at jeg ikke "måtte" spise det, men ellers gik det temmelig nemt. Det er klart min frokost derhjemme i weekenderne, som er "sværest" at lave om på, men det er jo kun et spørgsmål om tilvænning


 Jooo... udvikling sker jo langsomt, men lidt sker der heldigvis alligevel. Jeg er nu heller ik god til at få dem trænet regelmæssigt 3-5 gange pr uge. Havde jeg været det så var der nok endnu større udvikling at spore.... :-) 

Okay, jeg er vægt mæssigt IKKE gået ned denne uge. Spørg mig ikke helt hvorfor (eller jo det er vel min egen skyld.... det kan jo ikke være nogen andres, men for pokker det ville da være super nemt at give andre skylden hva?), men selve omkredsen (dvs det jeg hele tiden har målt) var dog gået lidt ned.

Målene : 
- 1 cm maven (dvs under navlen), 
- 1 cm i taljen

Dog er jeg gået +1 cm op på lårene.... ?? Bryst og arme er stort set samme mål som inden. 

Så konklusionen må være, at jeg havde personligt ikke den store succes på kun 1 uge, men jeg har valgt at forsætte 1 uge mere. Det kan være der bliver enkelte dage hvor jeg "falder i" og spiser en 1 kartoffel eller pasta, men som 96% udgangspunkt så har jeg tænkt mig at køre en uge mere. 
Hvor mange af jer duer til diæter ? Jeg gør ikke, når jeg IKKE må spise dit eller dat, så er det som om jeg CRAVER dem. Crazy... I know. Sådan er min hjerne inddelt. Så for mig handler det om at "sluse" det ud langsomt, og tillade sig selv at kunne falde i engang i ml. 
Dog alt med måde... !! 

Til gengæld så begynder jeg at ane lidt forandring på bicepsne... yeahh... Hvor skønt ! 


 Uhmm fik jeg fortalt at jeg lavede hjemmelavet pannacotta i weekenden til vores gæster? Thu-hej siger jeg bare for en fantastisk dessert. Num num..

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvis du synes, det er svært at holde "diæten" eller din nye/midlertidige "kostretning", så prøv at indføre snyde-måltider. Udsigten til, at man kan spise en god omgang müsli, kartofler eller lignende ,kan i hvert fald hjælpe mig til at sige nej tak til alle de andre måltider!

Miranda sagde ...

Tak for dit råd.
Enig - det var også lidt det jeg mente med, at jeg "lader mig selv falde i". Dvs at der evt vil være enkelte måltider, hvor jeg nyder lidt pasta eller en kartofel, men da jeg allerede har lidt afsat "snyde-tingen" til mit glas rødvin fredag/lørdag (og evt en dessert hvis vi har gæster), så vil det nok være bedst at holde sig til ikke at spise brød/pasta/kartolfel/ris eller hvad man nu kører af "projekt".

Men jeg er HELT klart enig og med på ideen... he he.. jeg tror bare at jeg ik helt kan styre det. Det er som om der så kommer for meget oven på den dag. Dog er det værd at prøve.
Tusind tak for indput :-)