tirsdag den 11. juni 2013

Status på ugen uden brød, ris, pasta & kartofler

Tja indtil videre har jeg ikke savnet det helt så meget som jeg troede. Måske nok fordi jeg inden spiste det i meget moderate mængder.

Det var lidt en udfordring til frokosten hjemme i weekenden, for der plejer jeg at spise rugbrødsmadder, men måtte så finde på noget andet kreativt.

Det gik ok :-) Ha ha ha.. Eller næsten -ja det er sandt, at jeg forsøgte at være lidt kreativ og derfor spiste en portion yogurth til frokost, men hvad tror i jeg hældte ovenpå... tradadaaa... mysli ! ha ha ha.. så meget for ingen korn/brød hva?

 Billedet : 
Morgenmad: Protein pandekager med banan, ananas & blåbær/hindbær (jeg laver en seperat post med opskrift på dem)
Frokost: skyr med friske jordbær & blåbær samt en smule honning, æggekage (1 bæger hvide og et helt æg), tomater, en par stænger Gouda ost, røget makrel, fersken skåret ud,
Aftensmad : lammekød, asparges salat (hvide og grønne dampet med lidt rødløg, olivenolie og pecorino ost revet over samt friske krydderurter), dampet broccolli. Det skal sige at jeg tog lidt ekstra kød og broccolli end på billedet da jeg var mere sulten.. haha.. faktisk bare mere hygge sulten, men er sikker på den første portion havde været nok !
Dessert : hjemmelavet rabarber crumble (en sundere version)

Lørdag aften havde vi gæster, og jeg takkede pænt nej tak til brødet, men havde lige glemt det, da jeg lagde en kartofel på min tallerken. Hmmm sad virkelig og overvejede om jeg kunne smutte den tilbage uden hævede øjenbryn fra de andre, men blev så enig med mig selv om at en lille sølle kartofel nok ik var det som gjorde den store forskel..

Så alt i alt "faldt jeg i" 2 gange denne weekend - foruden mine pandekager som var lavet på en smule mel. Jeg havde jo heller ikke denne uge planer om at være hysterisk, sålænge jeg bare holdt mig væk fra specielt lyst brød, pasta, ris og kartofler.
Min dessert søndag var også inkl mel (kartoffelmel) og havregryn da jeg lavede en sundere version af rabar crumble kage.
Istedet for flormelis brugte jeg Stevia (det er jeg forresten ikk blevet en haj til at få til at blive godt - endnu, så hvis du har nogle gode råd så kom endelig med dem), istedet for mel brugte jeg protein (WHEY vanilie) & mandelmel og i stedet for smør brugte jeg kokosolie ( i hård form).
Dvs den bestod af mandelmel, stevia, kokosolie, havregryn, Whey protein, rabarber & kartofelmel.

Pretty simple!!!


Jeg venter lidt med at måle om der er den store forskel til jeg når torsdag (så er ugen gået), og regner med at jeg højst sandsynligt udvider den med endnu en uge.
Hvordan føles det nu? Hm... tja føles overkommeligt, ik super svært og jeg synes ik pt at jeg kan mærke nogen "indre" forskel. Altså mht mit fordøjelsessystem, oppustelighed osv. Gad vide om der kommer en forskel ???


Ingen kommentarer: