fredag den 21. juni 2013

Ikke dårligt ... !

4 gange ridning & 2 gange styrketræning i sidste uge.

Det er vel også noget ?? :-) Jeg var pænt tilfreds med min egen trænings indsats sidste uge. he he.. Behøver vi så at nævne at denne uge ik har været helt lige så god ? Nej vel... Tilbage til sidste uge.

Trænede 2 dages styrketræning ude på arbejdet. Mest fokus på arme, ryg og skuldre. Godt blandet med lidt cardio i form af løbebånd og crosstrainer. 



Jeg kan selv se lidt forskel på skuldrene, men jeg vil gerne have dem endnu mere markeret, så vi træner videre :)

Her er lidt af hvad jeg fik trænet :

3 x 10 rep Dumbell flyers, 7 kg
3 x 8 rep Dumbell shoulder pres, 8 kg
3 x 10 rep standing bicep curls, 30 kg
3 x 8 rep wide grip lat pull down, 30 kg
3 x 8 rep front dumbell biceps, 7 kg

100 jumping jack
25 squat ink. shoulder pres - 8 kg vægte
50 mavebøjninger

3 x 12 bagside af lår (maskine), 25 kg

10 min løbebånd i hurtigt tempo (hurtigt for mig er 9,5)


Ah.. hvor har jeg bare været mega ovenud lykkelig for mit pulsur. Jeg træner stort set med det hver gang (de få gange jeg ik gør, er hvis jeg har glemt det) og jeg synes det er fedt at se hvor mange kcal man har forbrændt.
Personligt bruger jeg det til at presse mig selv endnu mere. Hvis jeg f.eks har sat mig et mål om at have forbrændt ex antal kcal på ex antal minutter (ofte er det på 60 min), så bruger jeg det til at presse det sidset ud af mig hvis jeg ikke er tæt nok på målet.
Ofte stiler jeg mod at have forbrændt 500-600 kcal på 60 min og når jeg så rammer 700 på puls/styrke træning for 1½ times træning inkl. udstrækning & nedkøling (nok mere realistisk at jeg trænede 50-60 min koncentreret) så er jeg meget tilfreds.

De gange jeg ikke har uret på, går jeg ofte efter stadig at få god sved på panden, pulsen op og følelsen af en god omgang træning hvor musklerne er ømme. :-)

Ingen kommentarer: