fredag den 28. juni 2013

Fredag, lang uge.. skønt med lidt weekend om lidt!!

Ahhhh... Så er det sørme blevet fredag !! Halli hallo...

Har du nogen gode planer for weekenden, haft en god uge ? Fået trænet meget, ikke fået trænet helt så meget ? Vejret har jo ikke lige frem været strandvejr som i "slikke sol i bikinien", men det giver jo én en ekstra uge til at blive mere fit !
Dog skal jeg bruge lidt mere end en uge med det tempo jeg har... ha ha.. men lad det nu ligge...

Tidligere nævnte jeg det og er nød til at nævne det igen, for jeg synes godt nok denne uge har været lidt halv slem hvad angår "nok timer i døgnet".
Som nævnt, så er min kollega på ferie, hvilket jo betyder at jeg tager mange af hendes opgaver (ikke alle - heldigvis.. he he), men jeg har dog også været så heldig at kunne overlade et par af mine egne for denne uge. Hurra for det !
Dog kender du sikkert til det med at komme ud af rytmen med ting som du ikke har beskæftiget dig med i 100 år (hendes opgaver), som gør at du når du så laver det igen, er en del langsommere end hvis du lavede det til hverdag.
Jeg har ihvertfal kunne mærke at øverste etage har været en del mere brugt denne uge :-)

Det var skønt tirsdag & onsdag at komme ud og få brugt kroppen og snuset noget frisk luft ind på hesteryggen, men jeg har også været godt træt når jeg så endelig kom hjem. En lang arbejdsdag, ridning, transport = jeg har først været hjemme kl tidligst 22 de 2 dage. Mandag var jo inkl træning før end koncert og dermed hjemme ved en 23.30 tiden. Når man så står op kl 06.30, så er det ikke mange timers søvn der ryger ind på kontoen. Det kan mærkes.. øv... ;-(

Idag er det heldigvis fredag og selvom jeg havde planer om at få trænet lidt idag, måtte jeg erkende i morges at kroppen nok havde bedre af 1 ekstra times søvn fremfor træning. "nej" tænker du måske, jooo når man først kom i seng kl tæt på 02 (ha ha.. jeg downloaded en APP igår hvor man skal se hvor mange logoer man kan huske - jeg kan en del.. og jeg blev temmelig bidt af det), så er 1 times ekstra søvn bedre givet ud end for lidt søvn og træning. Det er ikke super godt for kroppen at presse den på den måde.

Det må blive til en løbetur i morgen inkl evt lidt vægt træning.

Apropos løbetur - jeg kom ud på en i sidste uge... For pokker jeg var øm i mine lår i 4 dage efter. Nok ikke helt så meget løbeturen, selvom den stod for en del af det, men nok mere af at løbe op af en trappe til 2 sal x 10 !!
Ja efter min tur - som forresten var inkl 4 spurte (man skal jo starte i det små har jeg ladet mig fortælle) - så kom jeg tilbage og så en vindeltrappe på et af firmaerne i nærheden og tænkte " he he.. den snupper jeg da lige 10 gange". Så op & ned... og ja mine lår var dejlig ømme efter først en løbetur inkl lidt bakket terræn, spurt og så trapper !!
Men det føltes så fedt bagefter. Samme tur, som var inkl en del skov tager jeg nok i morgen.


Uhmm... inkl afkøling / udstrækning så endte jeg med en god forbrænding. Det var skægt at kunne følge efterforbrændingen mens pulsen og kroppen "faldt ned".

Søndag bliver inkl ridning, så mon ikke idag og igår er velfortjente hviledage ? I aftern skal vi ind og se "Robin Hood" i Ulvedalene. Det glæder jeg mig til - alle har kun talt godt om den, så det er da en dejlig måde at afslutte en tralv uge på.. teater, lidt rødvin, uldtæpper, nøddesnack, en varm kæreste hånd og skøn natur... Ahhh....

Ingen kommentarer: