søndag den 9. juni 2013

Fy da føj en hård løbetur...

Nøj igår ville jeg lige tage en anden rute, som jeg godt nok har gået, men ik løbet før. Det er en helt anden ting at gå den, for der ligger du nok ik mærke til højde forskellen på helt samme måde som når du løber den.
Om ikke andet så må jeg erkende at jeg var VIRKELIG dårlig på den 1 km. Nøj... tæt på 8 min brugte jeg. Say what ??? ha ha ha men det gik også bare langsomt op af bakke og jeg er en slow starter.
Først når jeg har løbet mig varm (som faktisk først næsten er efter 15-20 min) så kan jeg skrue op for tempoet naturligt.


Jeg trænede lidt mavebøjninger (50 stk på bolden), 50 squat inkl 1,5 kg vægte, 25 sidelunges inkl 1,5 kg på hvert ben, 30 armbøjninger, planke i 9 min (3 min på albuerne, 2 min i strakt arm, 2 min skrå til hver side). Da jeg var færdig med selve løbeturen tog jeg en lille trappe, som jeg fandt på vejen, 10 gange op & ned i sprint tempo.
Så alt i alt en ok træningsdag, men jeg var ikke særlig imponeret over min egen præstation mht mit løb. Som man kan se indhentede jeg dog min sløve opstart (igen jeg kan løbe hurtigere når jeg er blevet lidt varm i benene).
Jeg har ikke løbet siden sidste lørdag, og det er simpelthen for dårligt - I know !!! Så jeg synes også jeg var lidt presset undervejs på turen igår. Jeg troede ærligt også at jeg havde løbet længere og da jeg først var færdig, så orkede jeg ikke at udvide turen. Tænkte det var bedre at stoppe mens "legen var god", for den ene ankel og skinneben drillede lidt på turen igår. Måtte endda lige lave en kort gå pause... så med omtanke på at en sløv opstart OG en gåpause, så må man vist sige at jeg endte med at indhente det meget godt....

Ingen kommentarer: