fredag den 29. marts 2013

Lidt aftensmad i billeder

Jeg har endnu ikke fået investeret i et ordentligt kamera - mest fordi jeg endnu ik har fundet ud af om det skal være et Canon eller Nikon...så pt er alle billeder taget med mobilen = kvaliteten er derefter... specielt når billederne er af aftensmaden og dermed minus lys i vintersæsonnen. Bær over med mig - jeg skal nok få købt det kamera! Jeg har sindsyg meget lyst til et, dog er jeg bange for at få købt det forkerte og det ville være mega nitte eftersom de altså er røv dyre.

Anyway - her er et par aftensmads billeder.


Det øverste er : Laks med hvidkålssalat inkl lidt blomkål (rå), persille og lidt granatæble. Broccoli salat bestående af dampet broccoli, forårsløg, hvidløg, pinjekerner og lidt cremefraiche. Kogte ris, pastinakker & gulerødder (sønnen kan ikke lide salat og han skal jo også have grøntsager - han elsker sjovt nok grøntsager og spiser stort set aldrig kød. Helst kun fisk, grøntsager, frugt, brød og til tider lidt kylling..han kan ik fordrage ketchup, remo, mayo, sovs eller noget der bare minder om dressing/sovs.. skægt ik ? Men jeg synes kun det er fantastisk... ikke fordi han ik må smage eller spise det, han vil bare ik af natur og jeg tvinger ham altså ik til at spise ketchup)

Billedet nederst til højre er min tallerken. Det lidt udefinerbare til højre for bestikket er laksen...

Billedet til venstre nederst er en omgang hjemmelavet wok : rød thai curry, hvidløg, agurk, rød peber, savoj kål (ny ingrediens i mit køkken), blomkål, grøn peber. Dertil lidt ris og jeg har "krydret" det med soya.

Uhmmmm er faktisk blevet hel fan af kål. Du får den lækreste salat af disse få ingredienser :

- hvidkål
- blomkål
- persille
- citronsaft
- salt & peber
- olivenolie

Hak hvidkål, blomkål og persille. (Alle 3 som rå) Pres en ½ citron udover (naturligvis alt efter hvor stor din portion er, for laver du til 1 pers. så er en ½ citron lige i overkanten. Prøv dig frem - måske er du ik til at den skal være frisk i smagen, men jeg vil nu anbefale en del citronsaft på). Kværn salt & peber over og giv den et skvat olivenolie. Her er det igen op til hvor stor en portion du laver. Salaten skal ik sejle i olie, men den skal være lidt "fugtig"..
Mega billig omgang salat, dejlig sprød, Clean, nem at lave, få ingredienser og passer som tilbehør til alverdens retter & kød varianter.

Nyeste kål variant i mit køkken er savoj kål. Desværre er den lidt bitter når den er rå, så jeg er igang med at finde på opskrifter/retter hvor den kan indgå. Vær aldrig bange for at få grøntsager med ind i dine måltider eller prøve en ny sammensætning. Spring ud i det og prøv lidt af hvert. Du vil blive overrasket over hvor lækre ting du ender op med! Uhmm... :-)

Ingen kommentarer: