onsdag den 13. marts 2013

Fokus på arme!

Mine arme er klart nogle jeg godt kunne tænke mig at få mere tonet og spændstige. Derfor må man jo også holde fokus på dem engang i mellem, men samtidig huske på at give dem hvile!

Her er nogle af de øvelser jeg træner når jeg træner arme :

Ikke nok med at du træner dine arme (bagsiden af dem) så træner du også samtidig dine core. Total win win øvelse. Til den ovenfor bruger jeg 5 kg vægte og skal jeg lave en udvidet version så løfter jeg også benet og køre i en form for rotation. Dvs arm, ben, den anden arm og det andet ben... osv..

Jeg elsker dobbelt øvelser, så denne er også en af dem jeg træner :

Walking push ups - jeg har desværre ikke helt kunne finde et billede af den variant jeg laver. Men du stiller dig med den ene hånd lige for dig. Ex venstre og højre er ude til siden. Lav en armbøjning, saml hænderne og flyt så venstre hånd ud til siden. Højre er under dig som normal push ups position. Lav en armbøjning. Dette gælder for 2 rep. Forsæt i 1 min... hvor mange kan du nå i alt?
Det billede jeg fandt er lidt mere forskudt med armene, men denne variant kan man også lave.


Source: womenworld.org

Du kan også se en visning på youtube : walking push ups

Walking plank
- stil dig i alm planke position. Start med stræk højre arm, så venstre (så du kommer op i en planke position med strakte arme), så bøj højre arm således at du igen støtter på underarmen, så venstre arm. Dermed er du tilbage i planke position. Start nu med at strække højre arm, så venstre til du står "oprejst planke". Sænk/bøj højre arm og derefter venstre. Tilbage i normal planke. Det var 2 rep. Lav 10 rep af 4 omgange.

Her er en visning på youtube hvor du kan se hvad jeg mener med walking plank : walking plank - men spol frem til ca 50 sek inde før end han viser det...

Bicep curls : ahh.. synes de er fede, men ok kan forstå hvis nogle føler sig mere mandtlige ved denne øvelse. Omvendt så synes jeg personligt, at det er en fed tanke at man kan løfte vægte og udvikle sine muskler. Måske kommer det sig af at jeg får ros fra kæresten, om at jeg er en stærk pige.. det synes jeg er fedt at få af vide.. specielt når jeg forsøger at blive stærkere :-)
Psst.. hvis du vil have en dobbelt ind i denne, så kan du lave en lunge samtidig med du laver din biceps curl. Dvs du går frem i en lunge og "bøjer" armen. Retur til oprejst position og armene ned.. 

Source : Billedet er fra selfmadefitness.com


Denne er også rigtig fin - sammen med dips får du godt fat i undersiden af armene (eller bagsiden om du vil)

Source : billedet er fra totallyloveit.com


Denne træner også dine skuldre og vil du træne lidt core samtidig så stiller du dig på et ben. Det andet ben løfter du op så du har det i 90 gr vinkel. Når du så løfter armene så sparker du samtidig frem med det løftede ben.. ohhh yeah... det kræver altså lige lidt træning at finde balancen, men tænk på hvor mange områder du træner i en øvelse... he he Jeg sagde det jo - jeg elsker multi øvelser !

Dips !!! du kender den helt sikkert...

Hvis ikke så er her et billede af den :


Source : billedet er fra talkless-saymore.com

For at dette indlæg ikke skal blive alt for langt stopper jeg her.. vi kan kalde dette version 1. Skal nok vende tilbage med en version 2 for jeg har en del flere arm øvelser jeg gerne yder at træne. Det handler jo også om at være lidt alsidig og ikke altid lave det samme. For det første fordi kroppen dermed vender sig til øvelsen, men da også fordi det bare bliver r... sygt i længden altid at lave samme igen og igen. (eller er det bare mig som har det sådan ?? he he... dont know)

Ingen kommentarer: