fredag den 8. marts 2013

Motionsrum på arbejdet!

2 dages styrketræning i træk - det kunne jeg godt mærke da jeg var aktiv i morges. Nemlig at rep nr 9 & 10 bed lidt mere og var lige lidt sejere at komme igennem end igår.
Nu er jeg jo ikke lige nået til at kunne løfte 80 kg .. ha ha.. det kommer jeg heller ik, men jeg har da visse del mål.
Det kunne ex være super cool hvis jeg kunne blive stærk nok i både arme og core til at kunne lave chin-ups. åhh det gad jeg godt. Jeg synes det er super sejt at kunne det !

Ellers så har jeg bare andre små delmål hvad angår hvor mange kg jeg kan tage i de forskellige øvelser, men alt dette er ikke så vigtigt. Det er jo mere vigtig for mig at blive fast/tonet/trimmet! Se det er målet.

Igår trænede jeg på mit arbejde.. ja er det ikke bare super? - vi har motionslokale i stue etagen. Det er super! Der er en hel del maskiner, løse håndvægte, vægtstænger, kondicykler, romaskine, crosstrainer og stepmaskine (eller hvad de hedder). Så der er rigeligt at vælge imellem.
Jeg har læst mange steder at de fleste anbefaler, at man er (står frit) "fri" i stedet for at låse sig fast ved en maskine og det synes jeg også lyder fornuftigt nok. Dog benytter jeg mig nu også af de redskaber/maskiner der er i vores rum.
Jeg synes det er fedt at vi har det og at jeg så dermed kan komme ned og smække lidt ekstra kg på håndvægtene, bruge en vægtstang osv så jeg ikke behøver have et helt motionsrum derhjemme. (der har jeg jo "kun" et sæt 5 kg vægte & et sæt 1,5 kg vægte)

Jeg startede op med at varme op med 12 min på crosstraineren som gav mig 134 forbrændte kcal... ik meget, men altid bedre end ingenting :) Jeg fik varmen og var klar til at gå i krig med redskaberne.
Igår var jeg alene dernede og idag (jeg trænede i morges inden job - var jeg ik dygtig?? mig som ikke er morgen menneske, kom ned og trænede fra kl 07-08.15), men da vi ik er så mange så står man ikke i kø til noget.

Puhh... som sagt kunne jeg godt mærke lidt i morges at jeg havde fået trænet arme igår. De var ikke helt så fyldt med energi som igår.
Selvom jeg skal ride undervisningen på hesten i aften, så tog jeg dog lidt ben træning både igår og idag.

Igår trænede jeg således:

12 min crosstrainer (opvarmning)
100 russian twist inkl 10 kg vægt (2*50)
3*12 dips
3*10 liggende bænkpres - 15 kg vægtstang
20 push ups
3*12 rygstrækninger inkl 10 kg vægt
3*12 brystpres - 30 kg
3*12 stående bicepscurl med 7 kg håndvægte
3*12 stående triceps pres - 30 kg
25 cykelmavebøjninger
25 sit ups
1 ½ min planke med strakte arme, 1 min planke (alm)
3*12 sæt af benpres (ved ik hvad den kaldes men man presser benene sammen) - 30 kg
3*12 sæt af benpres, men hvor man skal presse dem fra hinanden (træner balder og lår) - 30 kg
3*15 lunges med 15 kg vægtstang

Nu vil jeg skynde mig at komme ud i kulden og få lavet dagens aktivitet nr 2.. Rideundervisning. Yep - jeg skal nok være godt træt i aften... men på den fede måde :)

Ingen kommentarer: