mandag den 4. marts 2013

Killer for dine ben

Jeg er jo som sagt på level 3 i min challenge, og yes der er virkelig skruet op for sværhedsgraden i mange af øvelserne.

Her er blandt andet nogle af mine cardio øvelser som man laver sidst i programmet. Der hvor man liiiiige skal samle de sidste par kræfter inden man er færdig. Oh boy.. der skal nogen ganges kæmpes lidt for min del, for de får pulsen op !

Jump Squat... oh yes. Du skal lave dem non stop i 30 sec. Jo højere du hopper - jo flere kalorier brændt af.. Siger sig selv.. ha ha.
Stil dig i en squat position. Sving armene ned og bagover samtidig med at du sætter af og hopper op. Land blødt og forsæt med at gå ned i squath igen.



Rock star jump.. jep... ligesom Jillian her gør. Går i alt sin enkelthed ud på at stå med let spredte ben, sæt af, hop så højt at du rammer dig selv i numsen med fødderne. (sværer end man tror - specielt ved hop nr 8 og derefter).
Forsæt non stop med at hoppe rock star jumps i 30 sec.

Efter Rock star jump, går du tilbage til 30 sec jump squat.. Jeg lover dig din puls nok skal komme lidt op.
Hvis den ikke gør er du bare mere sej end mig.. jeg synes det er et par dejlig hårde cardio øvelser.



Hvis du har mere energi tilbage i benene kan du jo tage 2 runder af disse 2 øvelser :


Sumo Jumps.. .Stil dig med fødderne som i en sumo squat. Dvs med større afstand end hofte afstand. Fødderne skal pege ud af. Vigtigt at selvom dette er en sumo squat og du skal hoppe i den, så må dine knæ STADIG ikke komme ud over tæerne. Du skader dine knæ ved det, så hold øje.
Gå ned i en squat, hold hænderne foran dig og sæt af. Hop små hop, behøver ikke være så høje bare du holder en konstant jævn rytme.

Lunge hops... tager også en dejlig masse kræfter ud af dine ben.

30 sec - start med den ene fod forrest. Hop fra lunge til lunge. Du forbrænder mest ved at hoppe og dine muskler bliver naturligvis mest trænet på denne måde, men er den for hård kan du lave den lette version hvor du går frem i en lunge, går ned til 90 gr vinkel. Op igen til samlede ben, skifter ben, sætter den anden forrest, går ned i 90 gr vinkel og tilbage igen. Dvs uden at lave et hop.
Laver du den hårde version så skal du gå ned i lungen og så hoppe når du er nede. Lande blødt, næsten nede og gå ned i lunge, hoppe over til andet ben osv. Hænderne holder du i siden, men du kan også bruge dem som på tegningen for at få mest støtte mht balancen i hoppet.

Du skifter mellem 30 sec sumo squat og 30 sec lunge hops. Tilbage til 30 sec sumo og derefter 30 sec lunge hop.

Lav dem gerne ... som du kan se er det kun samlet 4 min cardio træning, men belive me - du skal nok få pulsen op...:-) 
Synes du de er for nemme, eller kommer din puls ikke op ? Fortæl mig gerne din mening :-)

Ingen kommentarer: