fredag den 15. marts 2013

To do list.. Ændres til Ta Da list...



Når jeg er rundt på andres blogs / hjemmesider ang. sundhed og træning, støder jeg meget ofte på en fane der hedder "mål / goals". Det i sig selv er jo helt i orden og jeg skal ikke bedømme om hvorvidt de må eller ikke må have sådan en fane. Jeg ved bare at de virker ikke rigtig for mig.

Jeg nævnte lidt omking det i nogle indlæg tidligere og kan ikke lade være med at nævne det igen idag, for stort set hver eneste af de lister (mål lister) som jeg støder på indeholder punktet "tabe mig 5 kg"..

Har jeg selv et mål om at tabe mig 5 kg ? Nope.. jeg ville da gerne tabe mig 3 kg, men det er nu ikke det der er det endelige mål. Nope - jeg vil have en mere fast & trimmet krop og heldigvis går det stadig den rigtige retning. Jeg kom til at tale med en kollega til frokost om, den her kur (de kalder det kostomlægning / ny livsstil.. jeg kalder det kur... ) hvor man i visse perioder kun må spise proteiner og ingen grøntsager, så i en anden periode er det nærmest kun grøntsager osv. Jeg har ikke sat mig ordentlig ind i den, men pointen var bare at hun efter 2 uger er droppet fra.
Det samme ville jeg nok gøre. Jeg er IKKE til kure - jeg er til at nyde livet og vælge hvad du putter i munden. Ex så spiste jeg en halv snickers is idag - mit eget valg.. godt og vel 100 kcal for nogle få minutter, men jeg nød de få minutter og det er det, som jeg synes man bør. Det som gør en forskel. Jeg lever ikke fanatisk. Jeg forsøger at finde sundere mere nærende kage opskrifter.. he he.. ja du læste rigtigt - kage opskrifter, for jeg ELSKER at bage og elsker at spise kage. Så hvis jeg kan forsætte med det, men i en sundere og letter udgave uden at det gør smagen meget ringere, ja så vil jeg da hellere end gerne det.
Hvorfor skal livet være så surt, at man på ingen måde må røre en kage eller nyde et glas vin?

Yes, jeg ved godt at med disse tanker / holdninger, så går det også langsommere med min "udvikling", men det er ok. (ha ha... ej hvem prøver jeg at snyde? Jeg ejer jo verdens mindste tålmodighed, så jeg vil jo klart have at der sker noget.. helst fra dag til dag.. men jo jeg nyder også kager, alkohol osv og ved godt at det så giver noget på sidebenene)

Jeg vil stadig mene, at vi har kun dette ene liv og jeg vil helst ikke sidde som gammel og tænke "hvis bare jeg nød livet lidt mere og spiste som jeg havde lyst til, så havde jeg nok .... " . No f.. way!
Motion, sund & god mad inkl moderat mængder af alkohol, latter, sol, luft, venner, familie & søvn - alle disse ting bør du have i dit liv, og husk at pleje dem alle. De er med til at give lige netop dit liv ekstra værdi !



Source : billedet er fra Tumblr.com

Så stop med at lave to do lister - lav dem om til TA DA... lister som i stedet handler om ALT det du HAR nået.. jeg vil vædde på at listen er lang. Jeg brænder for at høre lidt om hvad ville være på din liste... Del endelig !

Ingen kommentarer: