onsdag den 27. marts 2013

Udvikling sker altid langsomt.. ihvertfald for mig !

This is true.... Jeg er glad for at man selv kan se en udvikling hurtigst, for ellers var jeg nok gået død i det. Hvem ville ikke det ? Jeg træner naturligvis fordi jeg synes om at bruge min krop, blive flad i det og føle at jeg har fået brændt noget energi af, men jeg vil også gerne se resultater når det er det man stiler efter.
Kæresten kommenterede på det forleden dag. Positive ord... "skat - du har tabt dig synes jeg..." eller hvordan det nu blev formuleret. Under alle omstændigheder var det jo super nice at høre ham sige det. Han har set mig ligge utallige gange på stuegulvet og svede som et sv... kommer med høje lyde når jeg presser mig selv til lige at tage 2 rep mere osv. Han sagde det dog ikke for at opmuntre mig, men fordi han ærligt synes det. Mænd er jo ikke lige så kompliceret som os kvinder, så der var ingen skjult agenda med i det og heller intet ondt. Skønt - og jo da jeg jo er kvinde, måtte jeg desværre lige krydsforhøre ham om han rent faktisk mente det.. I know - jeg er latterlig.. ha ha...

Da min mor så kom her forleden dag og som det første da hun så mig... sagde "hold da op, man kan godt se at du har tabt dig... hvor er maven henne? Nååå den er der stadig".. (ha ha ha... dumme mor.. he he.. Altid ærlig - måske en kende for ærlig nogen gange) så begyndte der ligesom at være noget om snakken. Min veninde har også kommenteret på det, men der er det jo at det her tøse noget kommer ind over... Skjult agenda? Bagtanker? Onde tanker? ha ha ha... 

Jeg startede 12 januar med at begynde at lægge kosten lidt om, at træne intensivt 5 gange om ugen og har været ok udholdende. Jeg har måtte vælge træning eller hest efter jeg sagde ja til part fra 1/3 og da jeg er en hestepige, så har jeg valgt hest hvilket betyder, at jeg nu er nede på at kunne finde tid til at træne styrketræning/cardio 3 gange om ugen. I min verden er det heller ik en skidt deal. Jeg kommer til stadig at være fysisk aktiv 6 dage om ugen hver anden uge og de uger inkl sønnen er det stadig 5 dages styrke/cardio træning som der stiles efter.
Hvis alt skal være fair, så har jeg ikke fået trænet helt 5 gange pr uge de sidste 2 uger. Først pga ekstremt meget overarbejde pga en kollega var sygemeldt. Dermed hed det sig lige at jeg skulle klare 2 mands arbejde 3 ud af 5 arbejdsdage... Det gav bare minus overskud til træning, og selvom jeg godt ved at træning giver energi, så var det ikke min krop som var helt mast men derimod mit hovede som mentalt ikke var med. Jeg går ind for at man skal lytte til sin krop og derfor valgte jeg ikke at træne den uge. I stedet forsøgte jeg at spise sundt, varieret og stadig i mindre portioner samt få min nattesøvn. (By the way så har jeg trods alt tabt mig ca 8 cm total og 1 kg fedt... så selv med 2 ugers "pause" er der sket noget samlet)


Ugen efter var kollegaen mere tilbage, men der hang jeg bare bagefter i mine egne opgaver (heldigvis er jeg kommet bedre med for jeg ved næsten ikke noget værre end at være bagud.. det er virkelig noget som kan stresse mig!). Til gengæld var der hest/ridning på programmet som det eneste, for ikke nok med at der havde været meget at se til arbejdsmæssigt, som om det ikke var nok, så fik jeg mig også lige en ordentlig omgang forlelse.

Nu er det heldigvis ovre. Tid til træning og fornyet fokus igen. Jeg er såååå glad for at jeg har mine vægte derhjemme for tossen mig kan nemlig godt finde på lige at gå ind og snuppe 3*12 rep af biceps curls. Eller lave 20 dips på trappen inden jeg smutter op af den. Tosset ik ? Du vil også kunne finde mig lave squat nogle dage mens jeg børster tænder - jep.. det handler om for mig at finde det lidt ekstra tid i hverdagen hvor man kan lave en dobbelt ting/øvelse. Næste bliver vel at jeg laver walking lunges hen til bilen hver morgen.. ha ha ha... Mon mine naboer vil tro jeg er skør?   

Ingen kommentarer: