mandag den 4. marts 2013

Søndags sol & hygge

Uhh.... weekenden allerede slut og endnu en uge er startet. Jeg har haft en dejlig weekend og er ovenud lykkelig over at solen har skinnet sådan de sidste par dage. Selv idag hvor det endda er mandag og skifte dag for mig (jeg går en uge uden min søn i møde), så har jeg nu alligevel fundet smilet frem... sådan næsten lidt lalleglads agtigt.. hi hi.

Jeg stod nemlig op til den mest smukke solopgang og sønnen, samt kæresten var i godt humør fra morgenstunden. Dejligt når nu man skal tidligt op efter weekenden. Skøn morgenmad - fik en hjemmebagt bolle samt spejlæg.. viser lidt hvor overskudsagtig jeg var da jeg både fiksede havregrød til sønnen, varm bolle og æg til kæresten og jeg, samt kaffe to-go.
God aflevering, og ingen kø på motorvejen selvom solen skinnede frem allerede der.

Har haft denne gode følelse inden i hele dagen. Jeg har endda haft meget at se til på jobbet og nu nåede jeg lige at skrive dette indlæg inden jeg smutter en tur ud i stalden. Denne uge bliver en god blanding af ridning samt lidt styrke træning.
Jeg har sagt ja til at være part på ham den lille fine Ludo og kan ikke helt bestemme mig for om jeg ser frem til det eller om jeg kan fornemme, at det bliver et op-af-bakke forløb.
Han er en hest med meget lidt energi og fremdrift (det skal de helst have selv.. man skal ikke sidde deroppe og bære dem rundt.. nope de skal selv spadsere derudad), så da jeg jo er konkurrence menneske og allerede nu går og drømmer om diverse stævne i foråret, så ved jeg også at der skal lægges en hel del arbejde i det.
Jeg har endda booket mig på undervisning på fredag... Shit det bliver nok en hård omgang. Jeg har ikke redet undervisning i 2-3 år...
Selvom jeg er i ok god form, så ved jeg at hun kommer til at rive mig og lille Ludo rundt og jeg vil være godt smadret i kroppen fredag aften.. Pyhh.. .men hvad gør man ikke for at få nogle fif - vi skal jo helst hurtigst muligt ud og vinde noget.. !! ha ha...

Lørdagen blev hurtig fordrevet. Jeg har endelig fået bestilt, betalt og leveret min nye fine køkkenmaskine. Sikke en fantastisk tingst.. juhuuu... den har jeg vist savnet meget længe.

Jeg fik både bagt lækre gulerodsboller. Dejlige luftige og med masser af kerner i, samt min lækre dobble chokolade muffins. Uhmm.. Lavede halv portion af muffinsne da jeg ikke mente at vi behøvede alle 14 stk (som kommer ud af en normal portion), men kæresten og sønnen så lidt skuffede ud da de opdagede at der "kun" var ca 8-9 stk. ha ha ha.. de formåede at spise 4 samme dag som de var bagt og resten igår. Vupti den var den kage portion.
Jeg nåede dog selv at smage en lørdag & en søndag. De er klart bedst når de lige er bagt. Igen - det gør en forskel med sådan en køkkenmaskine for de blev utrolige luftige. Uhmm.... mums

Søndag var jo sådan et fantastisk vejr. Alt for solrigt til at sidde indenfor og kukkelurer så aftalte at mødes med en veninde og hendes børn og få nydt vejret.
Det blev til en god 1,5 times gåtur i den flotte slotshave ved Hillerød slot. Slotsparken ligger lige bag ved. Den er bare smuk, selv når det endnu ikke er sprunget ud så har de den der lille rokokko have (eller hvad det er. flot er det ihvertfald)
Efter en god gåtur rundede vi lige en tur på bibloteket. Jeg har aldrig været på Hillerøds biblotek, men wauw. Det var et af de større med en hel børne afdeling inkl legerum samt playstation. Jeg var meget overrasket - men på den gode måde.
Fik lige selv lånt en bog... Da jeg jo elsker at læse bøger, var der heller ingen tvivl om hvad jeg brugte min aften på.
Knægten havde lånt en dvd, så vi hyggede resten af eftermiddagen på Fatboyen med en lille muffin, kaffe, bog og hinanden. Skønt !!!

Bogen kan jeg godt anbefale hvis du er til de her Chik-flik bøger. Den er på ca 300 sider og jeg kom da pænt igennem de første 200 igår, så helt ringe er den ik :-) hi hi.. Ser frem til at kunne læse det sidste af den over de næste par dage...

Hvad lavede du i weekeden ? Var den god ? Huskede du at komme ud og nyde vejret og få lidt af de skønne solstrejf på dig ? I hope so :-))


Ingen kommentarer: