tirsdag den 19. marts 2013

Hjemmebagte protein muffins - 101 Kcal pr stk - opdateret!

Jeg er pt igang med at forsøge mig frem til forskellige lækre ting med mine protein ingredienser og endnu engang dukkede der noget lækkert op som resultat.

Denne gang er det min egen opskrift, men jeg er IKKE skuffet. Super fine muffins som jeg har nydt her som formiddags snack, som jeg vil bruge som mellemmåltid ml min træning i aften og som jeg de næste par dage vil spise sammen med min morgenmad eller som formiddags snack/måltid.

De indeholder 101,07 Kcal pr stk... Det findes vist ik meget mindre når man tænker på alt det lækre som er i dem.

Her er hvad jeg puttede i :

100 gr grovvalset havregryn
1 scoop Dessert protein shake, fresh cinnamon
1 æg
250 ml vand
2 spsk chiafrø
1 spsk honning
1,5 æble skåret i tern
60 gr mandler (hakkes)

Det hele røres sammen, hældes i formen og bages midt i en forvarmet ovn på 200 gr i 30 min. Du kan bage dem kortere tid, men for højere varme.


Det blev til 12 stk. Total for hele blandingen : 1212,8 Kcal - jeg havde glemt mandlerne i første udregning. Beklager. Det gør dog på ingen måde smagen dårligere og det drejer sig om 3 kcal mere end tidligere skrevet.. så har du allerede lavet denne portion, så fortvivl ikke... den er stadig sund og forholdsvis kaloriefattig :-)

2 kommentarer:

healthup.bloggersdelight.dk sagde ...

Rigtig fin blog du har :)
Jeg ville bare høre dig af, hvor du køber dit proteinpulver henne? Findes der nogle gode sider på nettet, og er der noget bestemt du kan anbefale ift. til andet; smag, mærke mm.
Kh. Christina

Miranda sagde ...

Hej Christina,
Tusind tak for dine søde ord.
Jeg har ikke prøvet helt så mange forskellige slags endnu, men har faktisk lige genbestilt den ene variant. (så jo den synes jeg er fantastisk)
Jeg køber mine hos Gymnordic.dk.
Jeg er personlig mest til chokolade smag. Ud af de varianter jeg har prøvet pt så synes jeg det er chokolade som kommer ud mindst syntetisk i smagen.
Jeg har en som hedder "Dessert, fresh cinnamon". Den kan jeg simpelthen ik få ned som shake, men derimod bruger jeg den i ex mine muffins her og i mine protein snacks. Der er smagen super fin. :-)
Jeg har lige bestilt vanillie smag (som forhåbentligt kommer en af de næste par dage) hvilket jeg er temmelig spændt på.

Dermed har jeg ikke helt prøvet så mange forskellige endnu, men den som jeg kan anbefale er 100% Whey :
http://www.gymnordic.com/protein/100-whey.html
Uhmm hvis du laver den som post shake med lidt frossen frugt i er det som at få en milkshake !! Total fantastisk !!
Næste sted jeg vil prøve at købe fra er Iherb. Jeg har efterhånden set en del opskrifter via Instagram hvor de bruger PB2 (peanutbutter uden kalorier) men jeg har endnu ikke kunne finde det herhjemme.