torsdag den 7. marts 2013

Fedt procent ?

Hey - er der nogen derude som har gode råd / ideer til hvor man kan få målt sin fedt procent henne?
Jeg bor i kbh området og er medlem af Fitness World.. kan de lave en test / kørsel ?

Eller er der andre steder man kan gøre det ?

Nogen råd ?? Den vægt jeg har stoler jeg ikke helt på er korrekt nok.

Jeg har naturligvis målt/vejet mig på dem, men jeg ved at jeg har fået større muskler (dooohhh det kan man jo ligesom se for sig selv i spejlet). Dog er min fedt % ikke rigtig faldet særlig meget.
Jo jeg ved godt at det kan være svært at få trænet sin fedt procent ned.... men bør det være så svært?? he he

Nå men de gode nyher er at jeg stadig har tabt mig ca 1 kg, hvor af (ifølge min vægt) knap 700 gr af dem er rent fedt.
Det passer måske meget godt, for når jeg kigger i spejlet kan jeg jo se, at jeg er blevet trimmet bare en lille smule op. Mine "målepunkter" er stadig skrumpet ind kontra hvad jeg startede ud med, så alt virker til stadig at gå den rigtige retning.

Jeg fik ikke trænet det jeg skulle i sidste uge og denne uge har været ren ridning. Ridning er heldigvis også motion, men det er jo desværre ikke muskelopbyggende og man kan heller ikke kalde det hård cardio træning. Til gengæld er det som balsam for mig sjæl at være omkring dyr, ude i naturen og sammen med andre mennesker som deler samme passion/sportsgren som mig selv.
Så må man jo gøre op med sig selv om hvad der er vigtigst.. jeg synes det er vigtigst at nyde livet og gøre det man synes bedst om fremfor hvad man mener andre vil synes bedst om.
Jeg dyrker jo ikke motion for din skyld, ej for min mors skyld eller for min kærestes skyld. Jeg gør det for min egen og for at være et forbillede for min søn om, at man skal holde sig aktiv og glæden ved at nyde en sportsgren samt bare generel træning.

Da jeg jo ikke har fået trænet helt som planlagt sidste uge har jeg virkelig forsøgt at fokusere på mit indtag af mad, hvad jeg har spist og hvor meget.
Der er jo ingen grund til at gå amok i slikbøtten (det gør jeg nu aldrig alligevel), når man ik får rørt sig, så hellere være ekstra opmærksom. Dette har båret frugt for jeg har heldigvis ikke rykket mig i den forkerte retning men har holdt mig på et acceptabelt niveua... nemlig at jeg har været stabil hvad angår vægten og mål.

Denne uge er jo på den gode side af "gået" og jeg kommer til at styrketræne idag. Glæder mig... skal blive godt at blive godt træt i musklerne.
I morgen var det planen at få smidt en styrketræning ind kl bæ... (jeg skal allligevel op og køre kæresten i lufthavnen så kan man jo ligeså godt få trænet når man alligevel er oppe... yesss !!!)
I morgen står den nemlig også på ride undervisning om aftenen. Jeg har ikke redet undervisning i 2.. måske 3 år så det kommer til at blive max hårdt. Der er såååå mange ting som garanteret skal rettes igennem og jeg vil sikkert blive mega øm i lårbasserne og ryggen når jeg er færdig. Dog er jeg sikker på at det er det hele værd.
Fokus på styrketræningen i morgen tidlig vil derfor være mave, arme/skuldre og ryg. Ingen ben... ellers kommer jeg ikke til at blive siddende hele ride turen..

Weekenden bliver både ridning og hjemmetræning. Dvs ugens træning har været således :

Mandag : Ridning
Tirsdag : hviledag
Onsdag : Ridning
Torsdag : Styrketræning, fokus på ben, arme, mave
Fredag : Styrketræning, fokus på mave, arme/skuldre, ryg
Lørdag : hjemmetræning (min challenge og extra øvelser for mave, arme & ryg.. .core træning)
Søndag : Ridning.. + en lille hygge cykeltur med knægten hvis vejret er godt

Bum... så blev denne uge da også hurtig til en travl træningsuge... Næste uge bliver med en del hjemmetræning og nok også lidt styrketræning (det er på mit arbejde der er tilknyttet et fitness rum...temmelig pænt udstyret).

Nåååå ja. Jeg skal forresten starte op med løbetræningen i påsken... uhh... det skal nok blive hårdt. Jeg løb stort set ikke hele sidste år og jeg startede op (for 1 gang i mit liv) med at løbe for 2 år siden. Dvs at jeg kun har løbet en sæson som for mig gik fra april til august/september 2011... siden har jeg stort set ik løbet...
Vi har en lille event på mit arbejde d. 13/6 hvor man kan løbe enten 2,5 km / 5 km / 7,5 km.
Jeg kunne nok godt nå at blive klart til de 7,5 km men vil hellere satse på 5 km. Jeg var med til DHL stafet 2011 hvilket mest var grunden til at jeg startede med at løbe. Den løb jeg på 32 min (som jeg på INGEN måde var tilfreds med.. fuck en skod tid - synes jeg selv. Når jeg lå og trænede holdt jeg mig nemlig indenfor 30 min for de 5 km. Jeg løb 7,5 km på 43 min... så jo min DHL tid var en skod tid... ) så målet er at løbe de 5 km denne gang på 30 min.

Der er nok små del mål at gå igang med skulle jeg mene.....  he he.....men foråret og sommer går vi i møde og det betyder ekstra energi for mig, og en bikini som gerne skulle sidde nogenlunde pænt til sommer !

Her er et lille billede af ham den lille fine pruhest som jeg lige er startet på som part - målet er stævner til forået... og du har helt ret - stævner som skal vindes ! Vi går kun efter 1.pladsen... ha ha..


Ingen kommentarer: