tirsdag den 5. marts 2013

Elsker når folk er ærlige

Jeg surfer stadig rundt på Bloglovin for at finde nye inspirende blogs som jeg har lyst til at følge. I ny og næ læser jeg bare de indlæg jeg støder på, andre gange kan et indlæg give mig inspiration til noget osv. Du kender det sikkert.
Det er heller ikke det som er det lækre ved det hele.. Nope - det lækre er når man støder på en blog (en sundheds/fitness/trænings/dagligdags blog) hvor indehaveren tør være ærlig. Hvor personen ik nødvendigvis er et succes eksempel...

Hmm.. tja det kan vel være fordi det er rart for mig at vide, at andre også har deres kampe, at andre også kan fejle nogle gange og at de heller ik er fuldstændig perfekte.
Man motiveres jo forskelligt, men jeg er nok en af dem som både motiveres af dem som klare sig godt, men lige så meget af dem som virkelig kæmper og som "møder muren" fra tid til anden.
De er lige så meget en inspiration for mig.. nemlig at se/vide/læse at de måske ik lige når målet til den planlagte tid, eller at de faldt i slikkurven og ikke har tabt sig helt det de havde planlagt.
Eller at de ikke har fået trænet som de gerne ville fordi de ik magtede det.
Dem synes jeg også er lige så vigtige som alle de "perfekte motionister" derude !!!

Jeg stødte på hende her for et par dage siden og har tilføjet hende til min læseliste over blogs

one twenty five blog

Et af hendes nyeste indlæg er, at hun det sidste år kun har tabt sig 4 pund og at hendes mål er at komme ned på 125 pounds ... Det er ikke så ikke det at hun ikke har tabt sig, som jeg fandt interessant, næææ mere at hun var villig til at blogge om sin egen "failure"... Jeg kan ikke bedømme om hun har fejlet, for det er kun hende selv, som har sat sine egne mål og som skal være dommer overfor det, men jeg kan blive inspireret af hende og finde det spændende at hun tør være ærlig og åben omkring det.
Nemlig at hun falder i, at hun ikke har været så god som hun gerne ville osv.

Se det elsker jeg ved folk - at de er ærlige. Som sagt så fulgte jeg en via instagram og nej jeg ved ikke om hun var uærlig, men min opfattelse var at hun ikke var helt ærlig. Det er naturligvis min egen opfattelse og jeg vil heller ikke sige andet med dette end at hvis min egen fornemmelse er, at folk pynter for meget på sandheden, så vil jeg hellere lade være med at følge dem (om det så er enten blog eller instagram) end at blive forblændet af noget som ikke er sandt.
Jo naturligvis bliver jeg budt en løgn dagligt. Det kan være både de film vi ser, de serier der kører, de billede shoots der er at finde på instagram osv osv. Det er helt ok at film ikke altid er virkelige, eller serier. Det jeg skelne ved, er når folk som virker normale og ser normale ud når det jeg ser ikke stemmer overens med det de siger.. så er det jeg står af.

Nå nok om det.. jeg læste via Christine Bonde om @lisasalo (instagram) og var inde og kigge på hendes billeder. Igen en person som virker til at være 100% ærlig. Det har ikke taget hende 6 måneder at smide 20 kg, nej det har været hårdt arbejde og er gjort over 2 x 8 måneder. Respekt !
Hun ser smuk ud, ung & smuk og har et maveskind som jeg drømmer om en dag at eje..... men dertil kommer jeg nok ikke...

For skal jeg selv være ærlig så ejer jeg ikke verdens største tålmodighed (jeg har svært ved at sætte mig et langsigtet mål og ikke gå død på halvvejen), men jeg har også svært ved at få trænet kl 5 om morgenen fordi jeg ikke gider. Ærligt - jeg GIDER ikke træner kl 05 (måske til sommer, men jeg tror det ik.. he he).
Jeg elsker mad og kager, så hvis jeg skal eje sådan en mave så betyder det jo at jeg dropper kagerne... og alkoholen.
Der er jeg ikke nået til endnu. Jeg er nok for meget en livsnyder... men drømme - det kan jeg. Det er der ingen skam i og så kan jeg i små baby skridt gøre noget ved det. Jeg er allerede igang.. men alting i hver sit tempo...

Ingen kommentarer: