mandag den 11. februar 2013

Ugens træning for den kommende uge

Uhh... Sikke nogle dummer uger de sidste par uger har været. Ja altså hvad angår træning. Jeg har ikke helt fået tid til de 5 dages træning, som ellers planlagt og håbet på, men i stedet 4 gange forrige uge og 3 gange i sidste uge.
DOG red jeg også 2 gange i sidste uge, samt gået en lille rask tur på 4 km. Så stadig en aktiv uge. :-)

Denne uge bliver desværre ikke meget bedre. Min uge kommer til at således ud:

Mandag : Ridning

Tirsdag : Ridning

Onsdag : Gæster, så når ikke noget. Desværre.

Torsdag :  hjemmetræning, 20 min blandet styrke, cardio & mavebøjninger (min challenge) samt ekstra øvelser. Selve ekstra øvelserne har jeg ik planlagt endnu.

Fredag : Samme program som torsdag. Min challenge og ekstra øvelser.

Lørdag : Skal til Sverige i sommerhus med familien og min veninde, samt hendes familie så tror desværre kun det bliver til et par gode gåture ud i skovene. De er så smukke deroppe, så tror med al den sne så vil de kun være endnu smukkere.

Søndag : Hjem fra Sverige = jeg kan nå min hjemmetræning, 20 min blandet styrke, cardio & mavebøjninger (challengen) samt ekstra øvelser.

Dvs jo så sige, at jeg trods alt får en ok aktiv uge igen men at det ikke kommer til at blive min challenge 5 ud af ugens dage. Jeg kan mærke at det irriteret mig på en gang, da jeg jo så hænger bagefter men også fordi min udvikling dermed ikke kommer til at gå lige så hurtigt som ønsket.
Omvendt skal man jo huske at nyde livet og ikke gør det til en træls pligt at træne. Jeg træner for at blive mere trimmet, komme af med min topmave, få mere tonet arme (faktisk hele kroppen skal tones) OG for at holde mig i generel god form.
Jeg træner vel også for at kunne spise godt engang i mellem uden at det bliver et problem.

Ugen igennem spiser jeg sundt, forholdsvis fedtfattigt og holder også gerne igen på weekend dage, men der skal altså være plads til at man kan træde ved siden af i ny og næ.
Hvis du læser på diverse kurer og kostomlægninger, magasiner, artikler og blade så vil du også se at for at kunne holde din kost omlægning eller kur, så er det faktisk vigtigt at man engang i mellem "belønner" sig selv, ellers vil din hjerne ende med at kredse om alle de forbudte ting og gøre det surt for dig at fuldføre.
Dermed ikke sagt, at man efter hver træning skal belønne sig selv med slik, kager, chokolade, sportsdrikke osv. Det ved vi vist alle, og alligevel er der en del som tror, at fordi man lige har givet den en skalle i træningscentret så er det ok. Ja det er det vel, hvis du vil spilde al den træning du lige har gjort. Then go ahead - be my guest !
Men mon ikke du vil fortryde det ? Altså måske ikke inden for de første 5 min, men måske 30 min efter du har spist kagen og for pokker - husk nu hellere på dette INDEN du spiser det. Du vil fortryde det...

Hvis du spiser den/det (hvad det så end måtte være som er din svaghed.. chokolade, vingummi, kage, sodavand osv), så lad være med at pive. NYD DET og tænk så hellere "Ok dvs at min træning var til for at jeg nu kunne nyde det her, og jeg er helt ok med at dagens træning IKKE kommer til at give mere end det".

Kan du se forskellen? Træning, og kostomlægning, kurer osv starter jo alle i det mentale.
Træningen bliver du mentalt mere glad af, du får frigivet en masse endorfiner, du mindsker stress hormonet og din generelle helbredstilstand forbedres, MEN vigtigst af alt : din mentale tilstand forbedres.
Din kostomlægning vil fungere bedre hvis du er mentalt forbedredt, omstillet osv. Ingen kommer succesfuldt igennem en kostomlægning hvis de ik mentalt er indstillet på det, men det handler også om at man ikke går rundt og piner sig selv hver gang man synes man har fejlet.
Hallo... det gør vi jo alle før eller siden. Det ville være næsten umenneskelig hvis vi alle kom igennem alt uden problemer eller små stops undervejs. Jeg kender ingen - måske gør du ? og tillykke til dem. Jeg er bare af den opfattelse, at det er sundt at fejle nogle gange.

Det hele kommer lidt til at summere sammen til, at husk nu på, at VI HAR KUN DETTE ENE LIV. Lev det som du vil, men sørg for at leve det fuldt ud og gør noget ved de ting som genere dig i hverdagen.
Start med at smil til folk. Om morgnen når du vågner så tænk på noget fantastisk sjovt som skal ske, er sket eller som kunne være sjovt hvis det skete. Hvis du endda kan starte dagen med at ligge og små grine i din seng, inden du har svunget benene ud, så er jeg sikker på at du vil se at dagen bliver meget bedre....

He he he... det var det med det mentale igen...

Hvis du læser hvad jeg startede med, så er jeg heller ikk fejlfri. Jeg skriver "desværre" "dum uge" "manglende træning" osv. Jeg punker mig selv for ikke at have nået hvad jeg satsede på, MEN igen...jeg vender den lige om til at "jeg var aktiv stort set hver eneste dag i sidste uge, jeg nåede måske ikke alt hvad jeg havde ønsket og håbet på, men i stedet nød jeg de stunder hvor jeg fik trænet og jeg nød at være sammen med de mennesker som gjorde at jeg ikke fik trænet" . Plus i stedet for, at jeg punker mig selv og bliver negativ over jeg så får skubbet min deadline for enden på min challenge, så erkender jeg at man ikke kan nå det hele og hvis jeg har prioriteret en anden form for sport (ridning) den ene uge, og prioriteret at se familie og venner (og tiden dermed ikke tillod træning) så er det sådan jeg har prioriteret og det er helt ok! 

Nå men nok om det. Denne uge er en ny uge. Det er mandag, jeg skal hente min søn idag og jeg GLÆDER mig (han er hos sin far hver 2 uge), jeg skal ride i aften når han er puttet og ugen er booket med alverdens aktiviteter jeg elsker. Sidst men ikke mindst : jeg har det godt, fejler intet, har en SKØN knægt og en dejlig kæreste, samt en fast indtægt..
Det bliver en kanon uge !!  

Hvordan ser din uge ud? Har du mon vinterferie? planlagt en masse ? Eller rejst afsted på skiferie ?
Fortæl endelig.. måske har du endda et par aktiviteter på plakaten som jeg bare MÅ prøve i næste uge... 


Ingen kommentarer: