tirsdag den 19. februar 2013

Protein pandekagerne - opskrift

Normalt har vi lavet almindelige pandekager hver 2 weekend, når sønnen var hos os. En lidt sundere version end ellers da den var inkl kærnemælk og groft mel, men i fredags var det tid til at prøve en endnu sundere version. Nemlig en med protein pulver og æggehvider istedet for kun hele æg.

Opskriften var som følger:

3 æggehvider
1 æg
ca 2 dl kærnemælk (mindre hvis du vil have dejen tykkere)
1 skefuld protein pulver
1 banan
100 gr (1 dl) mel - jeg brugte alm hvedemel her den første gang, prøver nok med noget grovere næste gang
1 tsk bagepulver

Jeg havde desværre ingen frosne bær ellers havde jeg nok også brugt dem.

Desværre målte jeg ikke op hvor meget melet vejede, så jeg har ikke de præcise beregninger for kalorie indholdet. Jeg opdatere dette indlæg senere efter næste "omgang" hvor jeg måler/vejer op.

De holdt mig faktisk fint mæt og jeg fik 2 stk knækbrød inkl 1 avocado til frokost inden vi tog til Sverige. Mere behøvede jeg ikke pga man var mæt længe efter pandekagerne.

Men nøj de smagte dejligt. De er mindst lige så gode uden skyr. De er jo søde pga bananen og protein pulveret.

Ingen kommentarer: