onsdag den 13. februar 2013

Day8 ... holder stilen og har lidt ømme arme/skuldre idag

Igår aftes (tirsdag) var det først planen at jeg skulle have været ude og ride en tur på den lille fine ham her :

Planerne blev dog ændret for kæresten nåede ikke hjem før end midnat og jeg har min søn denne uge. Planen var ellers at ride når han var lagt og kæresten ellers var hjemme til at "holde øje".

I stedet fik jeg så trænet lidt på min challenge og fik overstået Day8 på level 2. Der er fremskridt, men jeg kæmper stadig lidt med at holde pusten ved den første omgang cardio. Man skal stå i planke og hoppe ind med fødderne og ud igen, blivende i planken. Dermed træner du overkrop/arme, core, ben og får pulsen op. JO TAK.. den er lidt hård i længden så ved anden omgang laver jeg hurtige mountain climbers i stedet.

Mine høje knæløft er forbedret klart og jeg synes næsten at armbøjningerne som vi tager på level 2 er for nemme. Hvor mærkeligt det end lyder. Jeg finder det sværere at blive i armbøjningsversionen og kører 20 i træk end at gå op og ned (altså man står op, går ud i planke position og laver en armbøjning og går tilbage igen med hænderne til benene og rejser sig op, uden at bøje i knæene) i hendes level 2 version. Så ofte tager jeg en ekstra armbøjning på et ben når nu jeg alligevel er dernede.

Man får klart pulsen op i hendes program. Om det så er på level 1 eller 2 hvor jeg stadig befinder mig og jeg er overbevist om at man virkelig nok skal få den op på level 3.

Mine ekstra øvelser igår blev til disse :

Bodyrock tv's program (lægger link ind på selve øvelserne) 4*3 min med 30 sec pause i mellem hvert sæt. Shit det var hårdt. Hendes øvelser ser så nemme ud når man ser dem, men lav dem lige i 3 min og jeg vil vædde på at din puls også er steget! Plus man bliver dejlig øm i armene.

BodyrockTV

Derudover lavede jeg disse :

50 Russian twist med 5 kg vægt
25 crunches hele vejen op og sidde inkl 5 kg vægt
2*25 brystmuskler (jeg ved ik hvad den hedder, men du ligger ned, holder dine hænder foran brystet og sænker armene mod gulvet, svag bøjning i albuen. Jeg tager et billede her i morgen og lægger ud)
25 dips (triceps træning)

Jeg var temmelig træt i brystmusklerne, skuldre og biceps igår for da jeg stod i badet nærmest rystede armene da jeg skulle vaske håret.. ha ha ha.. .det tager jeg som om jeg har givet den en skalle og min muskler dermed blev sat på overarbejde. Skønt for så er de presset til at blive endnu bedre næste gang.

 Der mangler en del stadig før end den er trimmet, men er selv tilfreds med udviklingen. Der sker lidt hele tiden og mine str 36 skindbukser passer næsten (altså der skal ik være en mini delle udover i mine øjne. Når den er væk passer de) :-)


Jeg gav den gas igår og synes det var fedt. Jeg er efterhånden begyndt at synes rigtig godt om det der hjemmetræning og der er jo et utal af øvelser man kan lave. Det er nærmest endeløst hvordan du kan sætte dit træningsprogram sammen. Jeg har investeret i 2 sæt vægte og det har jeg været super glad for.

Jeg havde en måtte fra tidligere, en bold, sjippetorv og elastik til at træne arme, så synes jeg pt er ok "udrustet" hvad angår udstyr. Jeg køber dog nok et par vægte mere i større vægt, samt en kettle ball men det er på længere sigt. Jeg synes ikke jeg behøver det som det er nu.

Træner du også hjemme eller i fitness centret ? Kunne du finde på at træne hjemme og ville du få det gjort ?

Min motivations faktor for at træne hjemme er, at man kan gøre det når som helst (ex så kom jeg først igang med træningen igår kl 21.15 og trænede til 22.15), man bruger ik særlig lang tid på at skifte, der er INGEN transport tid og der er ingen kø til diverse øvelsesstationer... he he.. eftersom du jo ik har en station/maskine derhjemme, men i stedet bruger gulvpladsen og din kropsvægt samt håndvægte.
Jeg kan VIRKELIG kun anbefale at træne hjemme. Jeg er medlem af Fitnessworld, men det med at skulle være der til et bestemt tidspunkt, passer ik super godt ind i min kalender. Ex ville jeg jo aldrig kunne få trænet igår da jeg ingen børnepasser havde... 

Der er ingen tvivl om at man sagtens kan komme til at tænke "åhhh magter det ikke idag, vil meget hellere ligge på sofaen og zappe rundt"... jamen gør du det EFTER du har trænet. Det er 30 min intens træning, et hurtigt bad og du kan derefter slænge dig på sofaen med god samvittighed og med garanti føle det var det hele værd.
Igår gad jeg først ikke, tænkte jeg var alene hjemme og kunne hygge mig med at se præcis den film jeg ville, men skyndte mig at skifte og sætte tv på youtube, sætte igang med træningen og havde det fantastisk bagefter. Lyder helt frelst ikke ? I promise you.. jeg er ikke frelst, jeg er nok bare inde i en god periode hvor jeg er top motiveret for at gøre en indsats.
Jeg læste et sted (kan ikke huske om det var en blog eller artikel, så har svært ved at linke til det.. sorry.. men husker det som om bloggen hed "a better me" eller sådan noget lignende. Jeg stødte på siden via andre sundhedsblogs. Beklager jeg ik skrev det ned men jeg gentager heller ik ordret her) at vi bruger flere år på at læse og uddanne os selv, blive bedre på jobbet osv. Vi bruger masser af tid på det - hvorfor er det så lige at vi ikke bruger særlig lang tid og år på at holde os i form og ved lige ?
Hvorfor er det at man synes det er helt legitimt at bruger år på skolebænken, men når folk træner hver dag og evt flere timer om dagen så hæver vi øjenbrynet og spørger "Why?".

Det gav mening i mit hovedet, at vi bør bruge lige så meget tid på vores krop, træning og vedligeholdese som vi bruger på uddannelse. Tænk på det sådan, at du jo faktisk uddanner din krop - uddanner den til at blive bedre, stærkere og sundere. Du viser den vejen til at kunne klare dagligdagen og de mange år fremover som den også skal kunne klare.
Det er vist ikke for sent at "gå tilbage på skolebænken" - denne gang er det bare om dig, din krop og din mentale sundhedstilstand du skal læse videre i.

God træning og god "læselyst"....

Ingen kommentarer: